jaké AA aku ?

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Pondělí Červenec 11 09:53:55 CEST 2011

Zdravíčko při pondělku.

Kdysi jsem začal používat klasiku GP 2700/2600mAh, ale mám s nimi
problémy. Už se mi dvakrát stalo, že v sadě šesti kusů měl jeden kus
kapacitu třeba 500mAh, asi 4 baterky za poslední rok spadly zrhruba po
roce používání (asi 10-20 cyklech) pod 1500mAh nebo umřely úplně. Měřeno
pomocí "chytré" nabíječky od Conrada. Vrchol přišel tento víkend, kdy
jsem si vzal baterky nabité asi 2 týdny zpět, foťák hlásil vše ok, po
jednom blesku "warning" a během sekundy šel offline. Tak nandám baterky
nabíjené předchozí den přes noc. A ani se nezapl.

Přijde mi, že jim samotným nic není, jelikož když je pak nechám
nabíječkou vybíjet, trvá to několik hodin. Tedy napětí asi spadne pod
"potřebnou" hladinu a foťák odmítá pracovat. Když jsem zkoušel obyčejné
jednorázovky z benzinky za pět korun kus, překvapilo mě, že fotím třeba
200 blesků v sérii. U kvalitních alkalik (energizer / duracell) kolem
700, takže se příliš neplatily. Nicméně dostávám se k tomu... kdysi jsem
ségře kupoval do nějakýho zařízení 1,5V dobíjecí alkaliky, protože se s
nabíjecími 1,2V ani nedokázalo zapnout. Baterky chtěly vlastní
nabíječku, ale cena nebyla překvapivě nikterak vysoká a i kapacity byly
solidní. Nicméně je to už spousta let, takže by mě zajímalo, jestli
někdo takovou kombinaci používá a případně zkušenosti? A v čem je
vlastně u nich problém? Myslím tím, kdyby to fungovalo, proč takové
články nevytlačily kusy s 1,2V?

Případně vaše nápady na řešení mojí situace - nárazové focení, takže co
nejmenší samovybíjení?

T.V.