RE: MECH Polyfúzní svařování plastů

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Pondělí Červenec 4 08:44:00 CEST 2011

dobry den.
ja po osobni zkusenosti bych do PPR uz nesel. delal jsem z toho rozvody jak vody tak topeni, protoze
na nic jineho nebyly v te dobe finance, ale pak jsem to predelaval na med. v te dobe byl 1m cu 15mm s dph nejak pod 50kc ..
Z PPR mozna studenou vodu a jeste tam kde je k rozvodum trvaly pristup. tepla voda/topeni = strasne se to hejbe a to jsem pouzival trubky "na teplou ovdu". ty spoje jsou proste loterie ...
druhou pulku domku budu delat z pex . preci jen co nejmin spoju je urcita jistota ...
tak to jeste zvazte.
urcite si je dobre nacvakat kompletni material do excelu a porovnat, oni ty koncovky na PPR nejsou tak levne jak trubky.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiří Němeček
Sent: Monday, July 04, 2011 8:18 AM
To: konfera
Subject: MECH Polyfúzní svařování plastů

Zdravím při pondělku,

nemáte někdo zkušenosti s levnými svářečkami na PPR trubky? Mám na mysli třeba toto:

http://tr.aukro.cz/polyfuzni-svarecka-plastovych-trubek-2660w-mar-pol-i1692850259.html

Jde mi o přesnost nastavení teploty a potřebuju, aby spolehlivě vydržela alespoň jeden RD. Koupě vyjde skoro stejně jako půjčení na týden.

Jo a ještě jednu věc. Celou instalaci hodlám dělat z trubek v tlakové třídě PN 16. Tlak budu mít omezen redukčním ventilem na 3 bary, na TUV předpokládám zvýšení ohřevem až na 6 barů, potom nastupuje pojišťovací ventil boileru. Při těchto tlacích a teplotě do 70°C je udávána životnost potrubí 50 let. Nicméně často jsem se setkal s tvrzením, že pro teplou vodu se dává řada PN20 - myslím si, že PN16 by měla stačit.
Jde samozřejmě o to, že PN20 má silnější stěny a při stejném vnějším průměru nižší průtok.

Díky, JN