Ma jeste AMARO smysl?

Pondělí Leden 31 14:19:32 CET 2011

Tohle je jiz treti verze prispevku do tohoto vlakna, predesle jsem
autocenzurne smazal :-).
Pri zduvodnovani, proc se nebastli jsem se dostal k tomu, ze stat
primo lidem brani neco delat vlastni hlavou a rukama, viz. kominova
vyhlaska, ktera neni o tom, ze se clovek ma starat o vlastni komin,
ale o tom, ze si musi najmout komenika a ten mu ke kominu vyda papir.
Co napalt, ze me ve skole ucili navrhovat kominy k radove
stamegavatovym kotlum, svuj komin si vycistit nemuzu.
Podobne stavba domu, vzdyt legalne si v CR vlastne ani svyma rukama
nemuzete postavit dum, strom zasadit jeste muzete, ale porazit ho jiz
nemuzete, pokud jde o plozeni deti , to nesleduji tak nevim zda neni
treba odborny dohled nekoho z uradu.

K casopisu, cvicne jsem se podival na jedlo lonske cislo. Super vysla
tam poplachova ustredna, jiz pro x te, problem, je, ze stavba vyjde
pomalu draz nez koupe, zadna pojistovna vam to jako EZU nuzna. Dale
vysli hodiny s 2x16LCD a nejakym PIC v priserne cernew krabici,
proboha kdo by to stavel? Visuelne je to priserne, zdrojaky k tomu
nejsou tak i edukcne nepouzitelne. Dalsi jsou opet hodiny s 16 LED
displjem, pry do auta. Technicky ATMEGA a radic LED od TI, zdrojaky 0
, jen za plosnacek chce autor 650Kc, proboha na Ebay koupil vetsi LED
hodiny za 5$. O pouzitelnosti druhe casti kde se popisuje web nema
cenu diskutovat.

Osobne bych si predstavoval, ze redakce jednak bude uverejnovat
vlastni konstrukce, tedy zamestna konstruktera, ktery vyprodukuje
reknem 6 konstrukci rocne, dale muze navazat fronsaft s VS a
zverejnovat nejlepsi diplomky. Sem tam se najde diplomka, ktera kdyz
nic jineho komplexne popisuje problem. Redakce by misto nesmyslu z
webu mohla prijit s sw casti, treba programovani. Kdyz o tom premyslim
neznam zadny cesky ani evropsky casopis, ktery by se programovani
venoval.
Redakce by mela zajsitovat pro zverejnene konstrukce soucastky a
typicky nechat delat krabicky tak aby konstrukce meli profi vzhled.
Zaznbelo zde, ze se skoro nic nevyplati bastlit, ale to neni provda,
nevyplati se bastlit desku do PC, tedy veci produkovane v milionovych
seriich, ale takove cidlo CO2 bezna cena na CZ trhu kolem 5000Kc. Cena
soucastek pri vetsi objednavce zlomkova. Nicmene to by redakce musela
vec pojmout komplexneni zprovoznit web, ktery by se stal centrem
komunikty, museli by zalozit konstrukcni rady. ktere by se vyvijely.
Priklad. Meteo stanice, tedy navrhnu zakladni ustrednu s napojenim na
PC, k tomu nasledne zverejnuji moduly pro kazdou myslitelnou i
nemyslitelnou sledovanou velicinu, udelam sw pro PC, s vazbou na web,
kde by slo z netu sledovat pocasi v dane lokalite, atd. Pokud k tomu
redakce zajisti, profi vypadajici meteo domky, udela dalsi modul pro
rizeni zalevani rekl bych ze ziska radu priznivcu nejen v CR. Mrknete
za kolik takova Gardena prodava zalevaci cidla, o ustrednach pro
zalevani nemluve. O tom, ze by ve spolupraci s nejakymi botaniky
pripravili zalevaci proflily pro jednotlive rostliny nemluve.
Podobne donaci automatizace, atd. atd. atd.
Dale by mohli pripravit serial o programovani CPLD a FPGA, tam se da
neskutecne vyradit.

Martin

 31.1.2011, 13:07:49

A to jich tu vychazelo / vychazi hned nekolik. :-)
AR, PE, KTE, Audioamater, Radioamater, Elektroinzert, ....
IMHO, ta roztristenost se na dnesni nizke urovni taky dost podepsala.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz