[OT] Jak narezat trubky?

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Středa Leden 26 16:38:47 CET 2011

Ano, ale tohle jiz neni hrubou silou kompletni prohledani vsech kombinaci.
Resil jsem to podobne, na zacatku jsem vybral nejvetsi dil (mel jsem
jednotny prostor,
coz byla velke vyhoda) a k nemu se hledala kombinace stehnych, nebo mensich.

U optimalizatoru baliku mam pak zcela pravidlovy algoritmus, jenz postupne
iteruje.
Pokud v ramci iterace nedokaze provest presun, jenz by vedl k lepsi
ohodnocovaci funkci,
tak iterovani konci. Cele to bylo doplneno editorem pro lidsky zasah (ruzne
specialni pozadavky
na baleni, ...). Charakter ulohy zajistuje, ze slozitost neroste rychleji,
nez n^2.

U ulohy slucovani kratkych rezu jsem si na nic nehral a udelal to uplne
jednoduse.
Ukol:
  pospojovat kratke rezy tak, aby je zvladla automatika s tim, ze se pak
narezou rucne. Cil optimalizace, minimum zmetku, minimum lidske prace.

Reseni:
 setridit kratk rezy od nekratsiho po nejdelsi a doplnovat k nejdelsimu
nejkratsi do doby, nez bude splnovat minimalni delku.

V realu to bylo trochu slozitejsi (zakazka na jeden kratky rez a podobne).
Hlavni vyhoda je zde obrovska rychlost, jenz byla take jednim z dulezitych
kriterii.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158