kdo vyrabi feritove toroidy o velkem prumeru?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 26 10:14:21 CET 2011

On Wed, 26 Jan 2011 08:42:14 +0100
"balu at home" <daniel.valuch at orange.fr> wrote:

> jj, v satelitoch sa pouzivali (asi stale este pouzivaju) napriklad TWT
> zosilnovace (elektronka s pomalou postupnou vlnou). Je to velmi
> jednoduche, hustota vykonu ktoru z takehoto zosilnovaca dosiahnes je
> neporovnatelna s tranzistormi. Na niekolko kW zosilnovac co je zhruba
> vykon kazdeho transpondera v satelite staci mala a lahka elektronka.

No, to z tej elektrikarskej stranky je takto zrejme, aj ked to slovo "jednoduhe" ma tiez mnoho tvari... :-) Mne proste elektronka aj s infrastrukturou (t.j. VN, zdroje - aka je vlastne ucinnost oproti tranzistorom? to sa odrazi na solarnych paneloch a akumulatoroh) nijako nejdu dohromady so slovami "lahke", "spolahlive", "odolne voci zryhleniam a razom (pri starte)".

Na druhej strane pripustam, ze nemam ani najmensieho ponatia, kde su dnes mikrovlnne vykonove tranzistory, najma na 12GHz, co bude asi najvacsia oblast vyuzitia vykonovych zosilnovacov na satelitoch, ze.

(Ked uz si v tejto suvislosti zafilozofoval o armade a netvoreni hodnot, povaz, ake hodnoty tvori ta idiotska televizia, mna to desi rovnako ako ta armada).

wek