kdo vyrabi feritove toroidy o velkem prumeru?

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Leden 26 08:42:14 CET 2011

jj, v satelitoch sa pouzivali (asi stale este pouzivaju) napriklad TWT
zosilnovace (elektronka s pomalou postupnou vlnou). Je to velmi
jednoduche, hustota vykonu ktoru z takehoto zosilnovaca dosiahnes je
neporovnatelna s tranzistormi. Na niekolko kW zosilnovac co je zhruba
vykon kazdeho transpondera v satelite staci mala a lahka elektronka.
Tranzistory uz postupne dobiehaju, ale u satelitu na cene nezalezi. Pre
amaterske podmienky su uz elektronky imho nezaujimave.
Thales je obrovska a nepruzna firma, tym ze vyrabaju aj satelity aj
vojenske veci takze si dodavaju sami sebe. Maju ale minimalne dvoch
velkych konkurentov, ktori tiez urcite dodavaju kazdy jednu polovicu a
este viac materialu pre satelity :-)
Inak zaujimave je ze uz snad vsetky firmy uvadzaju ako hlavneho
odberatela security a military. Vydavky na zbrojenie a 'bezpecnost'
negeneruju ziadnu hodnotu a ked je to jediny odberatel a zdroje vyschnu
bude veselo. Na tomto nasa civilizacia o chvilu 'dojede'.
b.