Atomove hodiny

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Leden 22 22:46:18 CET 2011

su moc pekne, ale tiez je to "len" rubidium o ktorom ste sa tu minule
nevalne vyjadrovali :-)
Inak je to celkom vtipne. V LHC je referencna frekvencia generovana
DDSkou zavesenou na GPS normal a ten signal je potom "vyhladeny" a
zbaveny fazoveho sumu pomocou malickeho VCXO. Sice dokonalej
svajciarskej hodinarskej vyroby ale predsa len jeden maly krystal. A
tento ma vo svojej moci cely zvazok s kinetickou energiou rovnakou ako
velka lietadlova lod plavajuca po mori.
Tieto veci ma stale udivuju :-)