Cisco vs Linux Re: Internet dve verejne IP?

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Čtvrtek Leden 20 20:46:04 CET 2011

hehe, zrovna nedavno mi pan Troller pomahal rozbehnout to Cisco 3600 co
jsem se tu na nej ptal. Rekl bych, ze jsem minimalne pochopil filosofii
celeho IOS a HW. A byl jsem schopen si to cele sam nakonfigurovat pro
moje pouziti - dokonce mi behaly i dve WAN. Takze urcite se to da
zvladnout - stacilo mi na to par veceru.

No parada dal jsem ho do racku a spustil provoz. Hmmm zdalo se to nejake
pomale...
Tak merim merim - neprotlaci se pres to vic nez 10Mbps!!! I s hodne
orezanym FW a IDS. Jen poznamenavam, ze jsem ho mel naslaplej v plne
konfiguraci pameri a 100Mb Ethernetove karty jak do WAN tak do LAN.
Proste ten HW je slabouckej.

Muj stavajici router (momentalne Smothwall) bezi na Celeronu 600MHz ma
spotrebu 18W (Cisco melo 44W) a ukociruje 50Mbps - vic nejsem schopen
zmerit proti nejakemu serveru v internetu. A to tam bezi v podstate
skoro vsechno co ten Smothwall umi - tedy transparentni proxyna, IDS,
FW, proxy pro IM, antivir pro postu, a ja uz ted ani nevim co jeste.

Cena toho routeru byla jen ho vylovit z kontejneru a koupit k nemu 2.5"
disk a dve gigove intelacke sitovky.

Cisco ma smysl na velkych sitich, kde tech masic je nasazeno vic na
nekolika urovnich a kazda se specializuje na nejakou specialni vec.
Nasadit jednu jako klasicky SOHO router je blbost - bude to pomale a drahe.

--
S pozdravem
Radek Vicek