Internet dve verejne IP?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Leden 20 18:55:37 CET 2011

Zdravim,
  no, tohle mi prijde tak trosku jako demagogie.
  1) Nakonfigurovat policy routing na Ciscu neni vubec jednodussi nezli na
Linuxu, spise naopak. Umim oboji, verte mi :-). A v Linuxu to jde rychleji.
  2) Mohl byste specifikovat tu "spoustu veci navic" ? Ono jde o to, co
v tom Ciscu mate za IOS. Ano, jsou takove, ktere toho umi opravdu hodne,
ale pokud to neni podporeno silnou HW platformou (stroje tak od 72xx vyse),
vsechno se dela v CPU a pak jde throughput do kytek a Cisco je mnohdy na
urovni P-III/100 MHz. Za ten feature set pak taky tezce platite a muze pak
prijit rozcarovani, ze na te free platforme docilite totez a skutecne vyrazne
levneji. Nyni si nejsem vedom niceho zasadniho, co by v Ciscu bylo a
v Linuxu ne - vcetne celkem pokrocilych firewallu, IDS, podpory VLAN,
switchingu, bridgindu... Jedine na synchronni seriove porty (X.21, V.35 atd.)
neni bezne dostupna podpora v Linuxu (no ony ani nejsou dostupne karty do PC),
takze tam pak Cisco samozrejme najde sve umisteni.
  3) To Cisco date do racku a bude vam uz jen zrat proud. To, z ceho tu jsou
ty vzorky konfigurace, je moje pracovni masina, ze ktere mimo jine pisu i
tento mail. Je mile, pokud se i takto pokrocile funkce daji sverit normalnimu
stroji a ta krabice vedle nemusi byt.
  Takze se omlouvam, ale zde si dovolim nesouhlasit :-).

  Zdravi Pavel.