Dobijeni baterie pri pojizdeni
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na gmail.com
Pátek Leden 7 20:22:26 CET 2011
Dne 7.1.2011 20:08, HW CNCnet.info napsal(a):
> Nedavno zde sla debata zda a jak se stiha dobijet baterie pri kratkych
> pojizdkach.
>
> Vzhledem k tomu, ze jsem ted od utery nikam nemusel, jsem vytahnul
> baterii z auta po pojizdce cca 7km a 3x start (bufik, rozmrazovani
> zadniho skla).
>
> Baterii 74Ah, tri roky starou nikdy nenabijenou mimo auto, jsem
> vytahnul (napeti na prazdno 12.7V) a vybil z ni proudem 7A celkem 37Ah
> koncove napeti 10.5V. Podotykam, ze regulator v aute je serizen na cca
> 14.4-14.5V.
> To nebylo moc povzbudive. Tak jsem zacal nabijet opet proudem 7A a
> nabil celkem 41Ah!!! Koncove napeti 14.7V. Nasledne jsem ji jeste
> dotahnul na cca 16V proudem 2A - to najelo cca do pul hodiny.
>
> Takze bud je baterie (nejaka Starline - zaruka 3 roky) po trech letech
> v polovine kapacity - coz mi prijde dosti desne a nebo ta baterie
> nikdy takovou kapacitu nemela.
> Docela by me zajimalo zda vyrobci nezehraji na to, ze 99.999%
> uzivatelu neni schopno nejakou kapacitu zmerit.
> Myslim, ze az priste koupim novou baterii tak ji zkusim rovnou zmerit.
> Docela me to zajima.
>
> V kazdem pripade to vypada, ze i na kratke strece je schopne se to
> naprosto dostatecne dobijet (Berlingo 2.0Hdi r.v.2001)
>
No nevim, jestli je nejlepsi napad hluboce vybijet novou baterku - je to
pro startovaci baterii nejhorsi rezim, myslim, muzou se rovnou vydrolit
desky...
A IMHO by to jinak vypadalo po zformovani, v zimnim provozu urcite
dostava tezce na pr.el a procesu se ucastni jen zlomek hmoty desek. Ale
ja to beru jako spotrebak, v akci se da koupit za 1300-1600 (mam myslim
60Ah cca) a 3-4 roky proste vydrzi bez naznaku udrzby. Pak za ni jeste
ve sberne stovku dostanu ;-)
Další informace o konferenci Hw-list