Dobijeni baterie pri pojizdeni

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na gmail.com
Pátek Leden 7 20:22:26 CET 2011

Dne 7.1.2011 20:08, HW CNCnet.info napsal(a):
> Nedavno zde sla debata zda a jak se stiha dobijet baterie pri kratkych
> pojizdkach.
>
> Vzhledem k tomu, ze jsem ted od utery nikam nemusel, jsem vytahnul
> baterii z auta po pojizdce cca 7km a 3x start (bufik, rozmrazovani
> zadniho skla).
>
> Baterii 74Ah, tri roky starou nikdy nenabijenou mimo auto, jsem
> vytahnul (napeti na prazdno 12.7V) a vybil z ni proudem 7A celkem 37Ah
> koncove napeti 10.5V. Podotykam, ze regulator v aute je serizen na cca
> 14.4-14.5V.
> [...]
No nevim, jestli je nejlepsi napad hluboce vybijet novou baterku - je to
pro startovaci baterii nejhorsi rezim, myslim, muzou se rovnou vydrolit
desky...
A IMHO by to jinak vypadalo po zformovani, v zimnim provozu urcite
dostava tezce na pr.el a procesu se ucastni jen zlomek hmoty desek. Ale
ja to beru jako spotrebak, v akci se da koupit za 1300-1600 (mam myslim
60Ah cca) a 3-4 roky proste vydrzi bez naznaku udrzby. Pak za ni jeste
ve sberne stovku dostanu ;-)