Dobijeni baterie pri pojizdeni

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Pátek Leden 7 20:08:45 CET 2011

Nedavno zde sla debata zda a jak se stiha dobijet baterie pri kratkych
pojizdkach.

Vzhledem k tomu, ze jsem ted od utery nikam nemusel, jsem vytahnul
baterii z auta po pojizdce cca 7km a 3x start (bufik, rozmrazovani
zadniho skla).

Baterii 74Ah, tri roky starou nikdy nenabijenou mimo auto, jsem vytahnul
(napeti na prazdno 12.7V) a vybil z ni proudem 7A celkem 37Ah koncove
napeti 10.5V. Podotykam, ze regulator v aute je serizen na cca 14.4-14.5V.
To nebylo moc povzbudive. Tak jsem zacal nabijet opet proudem 7A a nabil
celkem 41Ah!!! Koncove napeti 14.7V. Nasledne jsem ji jeste dotahnul na
cca 16V proudem 2A - to najelo cca do pul hodiny.

Takze bud je baterie (nejaka Starline - zaruka 3 roky) po trech letech v
polovine kapacity - coz mi prijde dosti desne a nebo ta baterie nikdy
takovou kapacitu nemela.
Docela by me zajimalo zda vyrobci nezehraji na to, ze 99.999% uzivatelu
neni schopno nejakou kapacitu zmerit.
Myslim, ze az priste koupim novou baterii tak ji zkusim rovnou zmerit.
Docela me to zajima.

V kazdem pripade to vypada, ze i na kratke strece je schopne se to
naprosto dostatecne dobijet (Berlingo 2.0Hdi r.v.2001)

--
S pozdravem
Radek Vicek