Zenerky - Popular in asian designs

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Leden 6 16:24:31 CET 2011

Nema vyznam sa natahovat, co pisete je pravda.
Na nemoznost pouzitia zenerky pre male napatie v uvedenom jednoduchom
zapojeni som prisiel :-(

Zapojenie na 3V, prip. 2.5V ma viac uskali. Napr. vykonovy MOSFET s
takto malym Vgs. Dostupny N-MOS je Si9926, P-MOS opat nepoznam
(netvrdim, ze nie je). Pre otvorenie N-MOS je potom treba, aby
vystupne napatie OZ bolo co najvyssie. To vylucuje LM358, TLC27L1,
LM290x.
MCP6001 by pouzit siel, nepoznal som ho. Vdaka.

Tema sa posunula inym smerom. Odpojovac mam vyrieseny vymenou zenerky
za odpor. Ako referencny prvok je priamo vyuzite prahove Ube
tranzistora. Pre tych par kusov, ktore potrebujem, mi nevadi, ze
vypinacie napatie je mierne zavisle na konkretnom tranzistore a
hodnotu si musim presnejsie nastavit upravou delica. Nakoniec ani
zenerky nie su presne jedna ako druha a zavislost na tranzistore v
danom zapojeni je presne ta ista ako v upravenom.

Vratme sa teda k mojmu povodnemu prispevku: co hovorite na puzdro SMD
suciastky z termoplastu?

miro