Frekvenci menic - pomoc s vyberem

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Únor 28 08:40:50 CET 2011

Ahoj, v textu ...

Radek Vicek

> trochu jsem studoval navod. Neni z nej patrne nebo jsem to nenasel co
> ten displej zobrazuje za chodu menice?

za chodu tam vidis jen frekvenci, pripadne chybove kody (vyhazoval mi je
menic kdyz tata pripojil na menic jinej motor) a tusim znak reverzu -
ale moc si to nepamatuji - ja BOP na menicich nemam (je v supleti)

> Jak uz jsem uvedl pred casem jsem cetl nekolikastrankovy clanek o rizeni
> asynchronu a to bylo od par watovych az po megawatove tracni motory.
> Bylo to dosti obecne a uz si to moc napamatuji, mozna se tedy jednalo o
> cizebuzeny motor nebo neco jineho. Takze toto netreba resit,
> predpokladam, ze vetsina menicu vcetne te G110 je rozumne osetrena proti
> beznym pruserum na motoru.

ta G110 byla mela umet vsechny bezne veci vcetne chyceni se na bezici
motor, kontrola na nadproud a upadnuti faze je samozrejmost
jak jsem psal mame jich 5ks uz nekolik let a z toho na vrtacce a
soustruhu jsou zapnute nekolik hodin denne

> Pochopitelne ovladani budem delat pomoci vstupu menice. Protoze doba
> klidu je radove delsi nez doba provozu po skonceni prace (a zastaveni
> motoru) menic komplet vypneme. Tlacitko STOP tam ten mame a odepne
> stykac napajejici motor. Teprve za nim je stykac pro beh a reverzaci
> misto nichz ted bude menic. Ten STOP tam ale pro sichr nechame.

mame menice pripojene na rozvadec a na nem extra vypinace, ale bezne
jsou trvale zapnute a nabehnou jakmile se zapne cela dilna hlavnim
vypinacem - ale samozrejme je to mozne udelat i pres stykace - u 1f
menice vyjdou ty vypinace celkem levne proti beznemu 3f nebo stykaci

je treba asi rozlisovat kde to je a na jake pouziti - treba u nas je to
zbytecne - menicu mame sice vic a vsechny na 1f, ale v dilne je vetsinou
jeden clovek a maximalne bezi dve masiny najednou (to jen kdyz bezi
seping, ktery se obsluhuje sam :-) a i tak to nepreleze 1.5kW dohromady

> Tata urcite ne ale u me se pri uceni da predpokladat obcasny pruser.

no to se resi povolenym remenem - pri pruseru to klouzne - to je lepsi
nez jakakoliv elektrika

> O tom jsem taky premyslel, uvidime jak to bude zvladat, mate nekdo tip
> na vhodny vetrak ktery vydrzi provoz v prasnem prostredi zejmena
> drevenych pilin?
mame tam hlinikovej mezaxial jeste tusim z byvaleho MEZ Nachod na 230V
(tusim jsem ho vymontil z rusenych SMEP u nas na sale) - jelikoz jsme
nevedeli jak ho na motor pridelat tak jsme na tu kruhovou obrubu natahli
rukavek z duse na MBcko a to same na kulatou prirubu motoru - ze se to
predela - no je to tam uz asi naporad