Antena KV

Vladimír vladimir na hkfree.org
Sobota Únor 26 08:37:28 CET 2011

Ale to radio vypadá pěkně :-)
Slo mi o to, jak projít svodem do baraku, musim komplikovane přes pudu a tim
bych samotny  drat od LW nemohl pouzit.
A dekuju za odpoved.

Vladimir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Vojtěch Bubník
Sent: Friday, February 25, 2011 10:22 PM
To: HW-news
Subject: Re: Antena KV

> Podarilo se mi rozchodit RX Grundig Satelit 3400 a rad bych zase po
> dlouhych letech zkusil poslouchat na amaterskych pasmech.

Myslím si, že tohle rádio nemá žádné pásmové vstupní filtry, má ale velkou
citlivost a bídný dynamický rozsah. Pokud ho připojíte na pořádnou antenu,
tak vstupy zahltíte a bude se vám směšovat všechno se vším. Výsledkem bude
nečitelný nepořádek. Pokud chcete tohle rádio připojit na dlouhý drát, potom
patrně budete potřebovat udělat nějaké vstupní filtry, třeba takhle, jeden
kus na každé pásmo:

http://www.gqrp.com/technical1.htm

Natáh bych obyčejný dipól, stáhnul ho k domu žebříčkem, nebo třeba 300 ohm
dvojlinkou, domem nějakým koaxem, třeba 75 ohm televizním. Hodně záleží,
jaké máte v domě zdroje rušení.

Myslím, že impedanční přizpůsobení vás trápit nemusí, to rádio toho bude mít
tak jako tak "plný brejle".

S podobnými rádii s širokopásmovým vstupem dobře chodí laděné smyčkové
anteny, protože samy o sobě jsou velmi úzkopásmové.

Vojta Bubník, AB2ZA