Re: Antena KV

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pátek Únor 25 22:21:57 CET 2011

> Podarilo se mi rozchodit RX Grundig Satelit 3400 a rad bych zase po dlouhych
> letech zkusil poslouchat na amaterskych pasmech.

Myslím si, že tohle rádio nemá žádné pásmové vstupní filtry, má ale velkou citlivost a bídný dynamický rozsah. Pokud ho připojíte na pořádnou antenu, tak vstupy zahltíte a bude se vám směšovat všechno se vším. Výsledkem bude nečitelný nepořádek. Pokud chcete tohle rádio připojit na dlouhý drát, potom patrně budete potřebovat udělat nějaké vstupní filtry, třeba takhle, jeden kus na každé pásmo:

http://www.gqrp.com/technical1.htm

Natáh bych obyčejný dipól, stáhnul ho k domu žebříčkem, nebo třeba 300 ohm dvojlinkou, domem nějakým koaxem, třeba 75 ohm televizním. Hodně záleží, jaké máte v domě zdroje rušení.

Myslím, že impedanční přizpůsobení vás trápit nemusí, to rádio toho bude mít tak jako tak "plný brejle".

S podobnými rádii s širokopásmovým vstupem dobře chodí laděné smyčkové anteny, protože samy o sobě jsou velmi úzkopásmové.

Vojta Bubník, AB2ZA