OT : Mistr a Marketka

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Středa Únor 23 10:34:33 CET 2011

> jestli to nebude ten pripad, ze rodice si koupili nejaky dvbc stb,
> ktery umi
> nahravat na usb hd prave v kontejneru ts, sam to i prehraje, ale
> zatim se
> nam nepodarilo najit sw, ktery by to zkonvertoval do
> "univerzalnejsiho"
> formatu.

	Taky jsem řešil podobný problém a po prohledání různých návodů na Internetu nakonec používám pro převod nahrávky z STB (Gogen DVB137TU) v TS formátu do XviD AVI následující postup:

	Programem  Project-X (http://project-x.sourceforge.net) udělám demux TS na MPEG-2 audiostream a videostream, současně ořežu i přesahy na začátku a konci a případné reklamy. Na tohle existují i jiné programy, tuším např. PVA Instrumento, ale já si zvykl na ten Project-X. Je tam jedna drobná zrada o které se nikde nepíše - v PreSettings -> extra je třeba zaškrtnout volbu "Video: ignore errors after 1st PTS/GOP", jinak při vadném snímku zahodí celý GOP a vypadne asi půlsekunda záznamu, což je dost rušivé.

	Další zpracování pak dělám v programu GordianKnot (http://sourceforge.net/projects/gordianknot/),  který běžně používám na ripování DVD - programem DGIndex videostream oindexovat, otevřít, ořezat, spočítat bitrate atd... Návod ke GK je např. tady http://www.tvfreak.cz/art_doc-034C39663802C158C125727C005956D8.html (tam teda doporučují udělat d2v index přímo v Project-X, ale ten mi pak GK nebral, tak ho dělám dodatečně v DGIndex, trvá to asi minutu).

	Aleš Zíka
	http://results.cz