Re: OT: Platební karta, přenositelnost, půjčování...

Úterý Únor 15 06:55:54 CET 2011

2011/2/15 J.Polivka <jpolivka na volny.cz>:
> Jinak na tom účtě, který považujete za společný (  je ale na jméno ) může
> mít manželka např. peníze, které dostala darem od rodičů atd. a na ty nemáte
> nárok.
> Nedávno jsem na nějakém babynetu četl diskusi ženských jestli je lepší mít v
> manželství každý svůj účet nebo jeden společný.
> Většina ženských psala "mi si s manželem věříme" apod.
> Naivky.

Tak na téma společný nebo rozdělený účet jsme se bavili kdysi s (dnes
už bývalými) kolegy. Jedna paní se podivila, jak vůbec můžou mít
manželé každej svůj účet. Já jsem řek, že co je na tom divnýho, my
máme taky každej svůj účet a nemáme s tím problém. Manželka utratí do
poslední koruny všechny peníze co vydělá a já naopak nějaký peníze
ušetřím (což se pak hodí při větších investicích, jako je auto nebo
bydlení atd.). Ta paní ještě poznamenala něco jako "copak ty jí
neveříš?" a přidal se daší kolega "ne, já jí nevěřím" - a ví o čem
mluví, oni mají společnej účet, resp. de facto je to jeho účet
(historicky vždycky byl, měl ho už v době, kdy většina lidí dostávala
mzdu v pytlíku), ale kartu má jenom manželka. Kdysi (u jednoho z
bejvalejch zaměstnavatelů) se mu stalo, že na jeho účet přišly dvě
výplaty, jedna jeho a druhá jeho kolegy. Jeho manželka na konci měsíce
řekla kouzelnou větu "čoveče tenhle měsíc jsme docela vyšli" a pak se
přišlo na to, že půlka těch peněz nebyla jejich. Naštěstí jim tenkrát
akorát skončila nějaká spořitelní knížka nebo co a tak ty peníze z ní
vybral a vrátil tomu kolegovi.

S tím souvisel problém kolem peněz na služební cesty, bejvalej
zaměstnavatel zrušil zálohy na služebky ve formě hotovejch peněz a
všem zařídil kreditní kartu Amex, což je v ČR snad úplně nejblbější
karta, nemá vůbec žádné výhody, drahý provoz, u nás ji skoro nikde
neberou, nevýhodné kurzy cizích měn a máte asi 14 dní na zaplacení
dluhu, jinak vám kartu zablokují a nazdar. Takže se i stalo, že byl
někdo v USA na delší služebce a najednou měl kartu, která nefungovala.
Další problém byl, že peníze do Amexu jsme měli posílat přes naše
soukromé účty a ten kolega měl obavy, že když mu tam firma pošle
vyúčtování služební cesty, že to manželka utratí dřív než to stihne
poslat do toho Amexu. A že jí nedokáže vysvětlit, že to nejsou jejich
peníze.

Pavel Kadečka