WEBSDR - kam se to podelo

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Únor 10 08:42:00 CET 2011

Zdravim,

nejako mi unika preco SDR potrebuje spracovat I aj Q vystup
je to tak ako u digitalnej modulacie ze kazda zlozka obsahuje cast informacie?
(I parne a Q neparne bity). Niekde som sa docital ze u mono pojde spracovat
len jednu polovicu pasma.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vojtech Bubník
Sent: Wednesday, February 09, 2011 10:35 PM
To: HW-news
Subject: Re: Re: WEBSDR - kam se to podelo

> Jinak jsem ted prosel web co se tyka SDR a nejak nechapu ceny
> stavebnic (az na vyjimky) a komercnich vyrobku (bez vyjimek). Pritom
> je to vyrobne podle me jednodussi nez klasicke radio.

Já jsem nedavno osazoval pro jednoho vývojáře SDR software jeden kus SoftRock Ensamble RX a jeden Ensamble RXTX. Dají se koupit tady.
http://www.kb9yig.com/
Tady je návod:
http://www.wb5rvz.com/sdr/ensemble/

Ta cena se mi nezdá vůbec přemrštěná. Ty Ensamble kity obsahují monolitický VFO čip snad do 150MHz jestli si dobře pamatuju, který se programuje po USB. Část USB + VFO je galvanicky oddělená od přijímače.

Samotný příjímač je jednoduchý a levný, ale je třeba pořídit kvalitní zvukovou kartu, jinak je přijímač tupý, šumí a má zrcadla. S on board zvukovkou to většinou stojí za houby.

Vojta Bubník