Dostal jsem 20bit DAC hledam napad na konstrukci?

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Únor 6 14:35:24 CET 2011

 6.2.2011, 14:30:46

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Draček Fráček napsal:

> [...]
> Merenim tohoto napeti tedy zname teplotu reference a bud podle typicke
> krivky z DS nebo podle zmerene krivky daneho ks muzeme provest
> matematickou kompenzaci.
> Pokud bych se mel dopustit nejakeho odhadu, tak bych rekl, ze z
> pohledu teplotni chyby bychom meli byt schopni chybu korigovat na
> rekneme +-500nV.
> Tedy z pohledu sum 10uVp-p na hodnotu "zcela" nepodstatnou.
> Pokud jde o long term stabilitu tak to samozrejme mate pravdu, ale je
> to pravda platici obecne pro vsechny pristroje pracujici v techto ci
> jinych rozmezich u vsech i profi pristoruji.

Souhlas

> Priklad nanovoltmetr Agilen 34420A, tedy 7.5mistny merak z kategorie
> snu, jak cenou tak parametry, na rozsahu 1mV meri s krokem 1.3nV.
> Cely jede na referenci LM339AH
> http://www.linear.com/pc/productDetail.jsp?navId=H0,C1,C1154,C1002,C1223,P2025
> Ta ma sice LTS 8ppm /1000h a TC 0.3ppm/C, ale zaroven je na nizsi
> napeti, nizsi teplotni rozsah a nema kompenzacni vystup a hlavne je
> pouzita v pristroji s cenou ojeteho auta.

Ale ta reference, muze byt termostatovana, umele vystarnuta, vybirana
z X kusu atd. Vsechno (skoro) jde udelat, a v praxi to stoji mnoho
prace a penez. Kdyby stacilo slepit dohromady par soucastek za 30 $,
tak to dela kazdej treti cinan a koupite to v drogerii za 3000 KC.