Dostal jsem 20bit DAC hledam napad na konstrukci?

Neděle Únor 6 14:21:10 CET 2011

Dobre lze ho kompenzovat z vetsi casti. Vyrobce uvadi, TC 3ppm/C v
teplotnim  rozsahu -40 +125C, pokud bychom teplotni rozsah omezili na
+10 - +45, rozsirene teplotni pasmo pro
bezne vnitrni prostory, vyjde TC o rad lepsi. V kazdem pripade
reference ma TEMP vystup, na kterem se s kazdym C meni teplota o cca
1.9mV.
Merenim tohoto napeti tedy zname teplotu reference a bud podle typicke
krivky z DS nebo podle zmerene krivky daneho ks muzeme provest
matematickou kompenzaci.
Pokud bych se mel dopustit nejakeho odhadu, tak bych rekl, ze z
pohledu teplotni chyby bychom meli byt schopni chybu korigovat na
rekneme +-500nV.
Tedy z pohledu sum 10uVp-p na hodnotu "zcela" nepodstatnou.
Pokud jde o long term stabilitu tak to samozrejme mate pravdu, ale je
to pravda platici obecne pro vsechny pristroje pracujici v techto ci
jinych rozmezich u vsech i profi pristoruji.

Priklad nanovoltmetr Agilen 34420A, tedy 7.5mistny merak z kategorie
snu, jak cenou tak parametry, na rozsahu 1mV meri s krokem 1.3nV.
Cely jede na referenci LM339AH
http://www.linear.com/pc/productDetail.jsp?navId=H0,C1,C1154,C1002,C1223,P2025
Ta ma sice LTS 8ppm /1000h a TC 0.3ppm/C, ale zaroven je na nizsi
napeti, nizsi teplotni rozsah a nema kompenzacni vystup a hlavne je
pouzita v pristroji s cenou ojeteho auta.

Martin

>Opravdu si myslite, ze teplotni drift lze ZCELA kompenzovat ?
Long term stabilita, i kdyby klesla na 20% puvodni hodnoty je stale o
rad vetsi nez tech 20bitovych 1 ppm.
IMHO v dnesni dobe jde "jednoduse" delat 14 -16 bit presnost, pak
zacinaji problemy.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz