DRM [bolo Re: OT: AsusEE ako citacka]

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Prosinec 29 09:48:06 CET 2011

Dne 29.12.2011 2:22, Lubos Medovarsky napsal(a):
> Aby som bol objektivny, nevyhodou Kindle je nemoznost
> kupy slovenskych elektronickych knih, uplny opak oproti
> situacii na ceskom trhu. Sice s tym Kindle nema vela toho
> priamo, ale odnasa si to vo velkej miere.
Co myslite tim opakem? Tady je to naprosto to same - vydavatele na
jakoukoliv primou otazkou klickuji a ohaneji se jak jezuite ve
stredoveku vsim moznym jen aby je nahodou nekdo nezacal obchazet.

> Okrem Zlateho fondu SME kde maju klasiku zadarmo, vacsinou
> v neupravenom RTF, su vsetky slovenske vydavatelstva
> a knihkupectva spolcene s Adobe a ich DRM paskvilom, ktory
> nie som ochotny ani len testovat, ci by ho nejako slo obist,
> lebo som natura, ktora taketo maniere zasadne bojkotuje.
No aspon v Cechach to dopadlo tak, ze existuje velmi pocetna komunita
lidi co koupi knizku, rozrezou ji, prozenou skenerem a OCR a za par dni
se to objevi na nejakem serveru volne ke stazeni. Velmi pekne to
kopiruje situaci, ktera zde byla pri nastupu CD.
Priznam se, ze nechapu na co vydavatele cekaji - zrejme na to az budou
pate kolo u vozu a zacnou lobovat aby se platilo vyssi vypalne za media
aby jim to vyrovnalo ksefty a meli to bez prace.

> Urcite nie som sam, kto na knihy minie rocne radovo stovky eur,
> a takto tie peniaze pojdu do zahranicia na knihy bez binarneho
> DRM a vydavatelstva si mozu dalej stazovat na lamparen, aki su
> ti citatelia pirati, priam zlodeji, a ako sa vobec neoplati
> snaha vydavat elektronicke "edicie", tj. viac-menej zasielat
> PDF predajcom elektronicky.

kolega mi pred casem prinesl archiv el. knih o velikosti 17GB (ZIP
archiv!!!) - sice jsou tam stejne knihy vzdy v PDF a jeste v nejakem
ebook formatu - takze realne je to pulka, ale i tak jsou to tisice knih,
ktere asi do smrti neprectu
zbytek co tam neni prakticky neni zadny problem sehnat na netu