OT Priklad inflace

Pondělí Prosinec 19 16:00:35 CET 2011

2011/12/19 RV <vicek.radek na cpost.cz>:
> Pri te prilezitosti jsem si vzpomenel na strejdovo Tag Heuer, ktere si
> koupil nekdy pred 50 lety za 3.200 tehdejsich korun. Rodina ho tehdy malem
> exkomunikovala - byla to ctvrtletni vyplata moji babicky.

Vyhodit čtvrtletní plat za blbý hodinky, to se rodině fakt nedivím.
Jsou potřebnější věci, například jídlo a taky jsou levnější hodinky.

> Napadlo me, ze se kouknu kolik ty hodinky ted stoji - nevim uplne presne,
> ale jsou to zrejme tyto (na 95%):
> http://www.nosime-hodinky.cz/wp-content/uploads/TAG_HEUER_CarreraCal360_HD1.jpg
> ted bratru za nejakych 63.000Kc.
>
> tak prvni pocit byl, ze strejda docela dobre zainvestoval,

Ty hodinky pořád ještě jdou? Pořád jsou jako nové? Investice by to
byla, pokud by za ně dneska utržil 63000, ale to dostane jen pokud
mají nějakou sběratelskou nebo historickou cenu a najde kupce - jinak
má jen 50 let staré hodinky.

> ale pak jsem si
> to spocital a doslo mi, ze to zadny vejvar neni a v podstate ta cena dnes
> odpovida te cene pred 50 lety takze jen defakto dobre ulozil penize - kdyby
> si dal do kasicky ty 3.200Kc tak si za ne dnes koupi jen tak dvoje lepsi
> kalhoty.

Jo, jeho děti tenkrát musely chodit naboso a žebrat na náměstí o
jídlo, ale jinak to byly dobře uložené peníze ;-)

> Takze inflace 2000% za 50 let - to je docela mazec a to by me jeste zajimalo
> jaky prubeh te krivky vlastne je...

Kolik je inflace v případě auta nebo rohlíku? Nebo osobního počítače?

P.K.