OT Priklad inflace

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Prosinec 19 15:42:39 CET 2011

Zdravim,

je to sice totalni OT, ale jsem tim docela vyveden z miry tak to sem
napisu - prosim jen pokud chcete reagovat netahejte do toho politiku.

Po ctrnacti letech temer nonstop noseni jsem se rozhodl ulozit stavajici
hodinky do suplete a koupit si nove hodinky.

Pri te prilezitosti jsem si vzpomenel na strejdovo Tag Heuer, ktere si
koupil nekdy pred 50 lety za 3.200 tehdejsich korun. Rodina ho tehdy
malem exkomunikovala - byla to ctvrtletni vyplata moji babicky.

Napadlo me, ze se kouknu kolik ty hodinky ted stoji - nevim uplne
presne, ale jsou to zrejme tyto (na 95%):
http://www.nosime-hodinky.cz/wp-content/uploads/TAG_HEUER_CarreraCal360_HD1.jpg
ted bratru za nejakych 63.000Kc.

tak prvni pocit byl, ze strejda docela dobre zainvestoval, ale pak jsem
si to spocital a doslo mi, ze to zadny vejvar neni a v podstate ta cena
dnes odpovida te cene pred 50 lety takze jen defakto dobre ulozil penize
- kdyby si dal do kasicky ty 3.200Kc tak si za ne dnes koupi jen tak
dvoje lepsi kalhoty.

Takze inflace 2000% za 50 let - to je docela mazec a to by me jeste
zajimalo jaky prubeh te krivky vlastne je...

--
Radek Vicek