Jak to chodi z eBay

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Prosinec 19 13:55:26 CET 2011

Z ebay som kupoval zatial 2x. Prvy raz boli tie bluetooth moduly z
Ciny. Predajca ich odoslal za 3 dni, v trackingu slovenskej posty je
zaznam 7.12. vystup z krajiny (rovnako v trackingu cinskej posty).
Stale ich nemam... Vstup do krajiny slovenska posta v trackingu
neuvadza, mozno sa stratili :-) Dva dni po objednani tych modulov som
objednaval take FM radio do USB, z USA. To prislo v piatok (16.12.),
hoci v trackingu nasej posty nebola ani zmienka. Americke USPS v
trackingu malo zaznam 12.12. prijem zasielky! Nasi colnici sa isto
pozreli dnu, obalka bola otvarana a prelepena paskou s logami posty.
Samozrejme bez vyrubenia DPH a akychkolvek spravnych poplatkov, cena
bola $20 aj s postovnym, faktura so spravnymi udajmi bola predajcom
prilozena do obalky.

So slovenskymi colnikmi mam tu skusenost, ze do cinskych balickov
pozeraju iba ked su rozmerne, americke kontroluju vsetky (pri Kindle z
Amazonu som si s colnikmi dopisoval :-)). Mne teda z Ciny nedanili
nic, ani ten mobil za 50eur, co spominam inde (DX uviedol nejaku
smiesnu cenu). Kolega si z HobbyKingu objednal akusi velku stihacku,
tu mu zdanili, napriek tomu, ze cena na baliku bola <22eur. Asi sa im
to pri tej velkosti nezdalo, vypytali si potvrdenku o zaplateni z
PayPalu, nasledne vyrubili dan. Pri menej rozmernych balikoch toho
isteho predajcu to nechaju tak (kolegova, aj moja skusenost).

miro