OT DX ma sklad v UK

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Prosinec 19 13:09:48 CET 2011

2011/12/19 Dawid Ferenczy <ferenczy na volny.cz>:

> Jaky presne mobil? Poreferujte potom, jak to vypada a funguje. Ja bych do neceho takoveho asi mel
> strach jit... Chtel jsem napsat presne totez:

Je to tento:
http://www.dealextreme.com/p/2-6-touch-screen-dual-sim-dual-network-standby-quadband-gsm-slide-phone-w-wifi-tv-black-100253
Pozeram, ze euro ide pekne dole vodou, ked som objednaval, kurz bol o
dost lepsi, vyslo ma to na necelych 51eur.

Islo mi to dual SIM s wifi, na ostatnom mi nezalezalo. Oboje funguje.

K telefonovaniu vyhrady nemam ziadne. Jedine som zatial neprisiel na
to, ako naimportovat kontakty. Zoznam zo SIM nie je problem nacitat aj
do pamati telefonu, potreboval by som ale zo stareho telefonu prevziat
kontakty s viacerymi tlf. cislami, obcas mam e-mailove adresy apod.
Samotny telefonny zoznam v novom telefone to podporuje, len neviam,
ako to tam dostat (prepisovat rucne nieeee). Cez bluetooth by to
nejako po jednom slo (skusal som s kamatarovym telefonom), moj stary
mobil ale bluetooth nema. Viem si cely zoznam vyexportovat cez kabel
do CSV suboru, ak by novy telefon akceptoval hocijaky file format, s
konverziou by som si snad poradil. Nuz len neviem, ci ma vobec import
zo suboru - nenasiel som..

Su tam predinstalovane "internetove" aplikacie, skusal som cez wifi pripojenie:
-chatovanie (yahoo msg ide - ten viem vyskusat; MSN a este cosi
neoverim; ICQ nainstalovanie nie je, da sa doinstalovat napr. nejaky
jimm)
-google maps (funguju pekne)
-nejake facebooky a twitery, socialne nezijem, neposudim
-opera mini ako web browser, funguje pekne, jedine nie je podpora na
prehravanie flv, takze videa z youtube nejdu prehrat. Mozno sa podpora
da doinstalovat, zatial som nepatral

Dotykovy display tiez funguje celkom dobre, ina vec je, ze nie vsetko
sa nim da ovladat. Napr. scrollovanie v menu ano, ale scrollovanie
textu pri citani SMS nie (zjavne feature, nie bug). Treba pouzit ten
senzor, ako to volaju - stredne tlacidlo reaguje na pohyb prsta po
nom, ako trackpad na notebooku. Len citlivost je taka nejake divna,
niekedy treba suchat 2x, aby sa posunul text o riadok, inokedy po
jemnom suchnuti skoci aj o 3. Mozno si iba treba zvyknut. Cez
nastavenia sa da zmenit "sensitivity", ale mysli sa tym nie citlivost
senzora na dotyk, ale o kolko riadkov posunut pri nejakom posune.
Neriesi to nerovnake chovanie.

Dalsie veci:
-klavesnica ma dost male tlacitka, ale da sa zvyknut. Isto je lepsie
na nej pisat napr. SMS, hesla do googla a web adresy, ako cez beznu
ciselnu. Na vytacanie pri telefonovani sa da pouzit aj velka
klavesnica, ktora sa zobrazi na dotykovom LCD
-Fotak, kamera: su 2, obe nepouzitelne... 320x240, len pri dennom svetle
-Radio: aj ked citlivost je slabsia, silnejsie stanice hraju cisto, da
sa nahravat do suboru
-mikro SD karta funguje, cez USB je dostupna ako mass storage. Telefon
z nej vie  prehravat multimedia a instalovat java aplikacie, tiez vie
na nu ukladat fotky a videa (vid vyssie - nevyuzije sa to), prip.
nahravky z radia
-mp3: hraju ok
-videa: flv nevie, mp4 ano, ale vyssie rozlisenia nestiha prehravat,
takze na filmy to nie je :-)
-analogova TV: no co uz, ked tam je, sumi pekne :-)

Baterka vydrzi tak 3 dni pri tom, ze sa s nim este celkom intenzivne
hram. A v baleni su baterky 2, takze nie je problem rychlo vymenit,
ked nie je moznost dobitia. Inac, dobija sa cez mikro-USB konektor.
Nabijacka je prilozena, ale s americkou zastrckou, takze ak nevyhovuje
dobijat iba z PC/notebooku, treba si dokupit (napr. rovno v DX za $2
http://www.dealextreme.com/p/ultra-mini-usb-power-adapter-charger-eu-plug-110-240v-ac-26753
)

Ak chcete vediet nieco viac, napiste. Na ten ucel, ktory som chcel, mi
vyhovuje. Ak niekto chce mobilom fotit, natacat videa a pozerat filmy,
musi sa obzriet inde...

miro