Jaký filesystém na 8GB SSD disk?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Prosinec 13 18:30:23 CET 2011

Dne 13.12.2011 2:46, Radek Benedikt napsal(a):
> Ahoj,

Ja jsem s tim delal nejake pokusy a krom toho 8GB SSD disku jsem mel k
dispozici jeste 64GB.
Jista vec je, ze WXP na stejnem stroji a na FAT filesystemu jsou o cca
30 procent rychlejsi oproti NTFS. U 64GB SSD je rozdil az 50 procent!
To uz mi bylo vysvetleno - NTFS ma svoji rezii atd.
Ale pri pokusech s klasickym mechanickym HDD jsou rozdily minimalni, da
se rict, ze nekdy je nepatrne rychlejsi system na NTFS, nekdy na FAT.
Tedy (muj) zaver je takovy, ze za rozdilnou rychlost systemu na
rozdilnych filesystemech  nestoji  vetsi rezie NTFS filesystemu.

I kdyz ta moje teorie  je  znacne zkreslena rychlosti toho  64GB  SSD
oproti klasickemu HDD, pocitam, ze problem bude ponekud hlubsiho charakteru
a mozna souvisi s vami nizepopsanymi skutecnostmi.

Na zaver cas startu WXP na nejakem dvoujadrovem Intelu s 2GB RAM a 64GB
SSD je 6 sekund( FAT )  a  11 sekund ( NTFS )  mereno od ukonceni POST
testu.
Se 400GB klasickym diskem 5400 ot.  je to 19 - 21 sec, a vubec nezalezi
na filesystemu.  Pocitam vzdy cas, kdy zmizi presypaci hodiny na uz
lokalni obrazovce WXP.