Re: česká pošta

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Prosinec 8 18:29:46 CET 2011

Původní zpráva ze dne 8.12.2011 od Vladimir Nerud:

> Dekuji, hned to budu tlumocit dcerunce. Je nasr*na jak cert, ze
> kvuli tomu trcela doma.

Hlavně ať si nedělá iluze, když je to zrovna v Brně :-)

Já jsem například jednomu zákazníkovi posílal poměrně dost zásilek. On
měl zároveň poštovní schránku (box), ale tam neměl nastaveno, že by mu
tam měli balíky dávat. Jenomže balíkový pošťák se nějak dozvěděl, že
ten box má, tak si ušetřil cestu a balíky mu dával do boxu. Byla to
taková loterie, 1 balík dovezl, 2 balíky hodil do boxu. Opakované
stížnosti k vedoucí, opakované stížnosti na doručovací poštu,
opakované stížnosti přes ředitelství. Nic. Jednalo se o mnoho zásilek
měsíčně. Pro něj to znamenalo stát na poště šílené fronty, přestože je
celý den doma.

Vyvrcholilo to tím, že jsem jednou fakt potřeboval, aby mu zásilka
přišla domů co nejrychleji. Tak jsem ji poslal EMS místo obchodním
balíkem. A ona skončila v tom boxu taky. Nikdo mi nedokázal vysvětlit,
jak je možné, že mu EMS zásilku dají do boxu, když z principu
doručování v Brně se tam vůbec nemůže ocitnout a i kdyby adresát nebyl
zastižen, musela by EMS zásilka skončit úplně na jiné poště. To jsem
zjistil tak, že jsem požadoval po vedoucí opakované doručení a ona mi
řekla, že to nemůže zařídit, protože EMS zásilky tam vůbec nemají co
dělat, mají ukládací poštu na jiné poště, že prostě ta EMS tam sice je
prakticky, ale zato technicky to možné není. Absolutní anarchie.

Dělal jsem desítky a desítky reklamací, stížností, telefonátů,
nadávání. Až jsem mu začal zásilky posílat jinou přepravní firmou. A
on navíc ještě zrušil ten box.

> Ja jsem mel pred asi tremi tydny osobni zkusenost zcela opacnou, az
> jsem si rikal, ze se fakt neco zmenilo. Borec mi dvakrat volal,
> poprve dopoledne, ze mi priveze balik kolem pate, a pak podruhe cca
> deset minut pred dorucenim, ze uz jede. A fakt prijel, cumel jsem
> jak puk. No a dnes me zase to nadseni opustilo :o)

Tohle jejich odpolední doručování, to je také veselá záležitost. Nikdo
totiž neví, jak to vlastně funguje. V místě, kde funguje odpolední
doručování, tedy například v Ústí nad Labem, ty zásilky rozděluje
počítač nějak automaticky. Podmínkou je, aby u zásilky bylo uvedeno
telefonní číslo. Ale pak už si ten počítač dělá, co chce. Například
mně to chodí jak kdy. Někdy dopoledne, někdy odpoledne. A když mi jdou
ze stejné firmy dvě zásilky označené a v systému zapsané úplně stejně
(prostě firma pošle více zásilek, protože se to do jenoho balíku
nevejde, stejná adresa, stejné telefonní číslo, všechno stejné), tak
mi jeden přijde dopoledne a druhý odpoledne.

To pro mě znamená příjem pošty po celý den. Brzy ráno v 9 hodin mě
například vzbudí pošťačka s doporučeným dopisem. Kolem poledne přijede
první várka balíků. A pak někdy mezi 14. a 16. hodinou přijede druhá
várka balíků.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601