mcu plusminus 201x

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Prosinec 1 13:16:15 CET 2011

A co takhle pamet? Ta se musi u nekterych procesoru davat na desku externe -
u rychlych procesoru docela problem. Kdyz mate vse uvnitr, staci par
soucastek kolem procesoru a vysledna deksa vyjde v pohode na jednostranku.

Male procesory bych nazatracoval. Na jednoduche veci jsou super, stoji par
korun,  jsou jednoduche na uceni.
(A v asembleru se z toho da vyzdimat taky docela slusny vykon).

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: <bosorka.p na seznam.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, December 01, 2011 12:22 PM
Subject: mcu plusminus 201x

Ono by to predevsim chtelo doplnit realne meritelne kategorie a spise to
pojmout ve stylu vyplati se dnes 8bit MCU nebo 16bit nebo jit rovnou na 32 a
pak resit zda PIC32 nebo ARM.
Kategorie treba, vykon, vykon na watt nebo spise spotreba pri zatezi a pri
idle, dostupnost v CR, cena, kvalita vyvojovych nastroju, periferie ktere
jsou v te ktere rodine k dispozici.

Dalsi kategorii by mohlo byt jake  MCU  (vyrobce) u nas treba v ARM
vybrat.Tam by sou roli mola hrat cena a dostrupnost vyvojovych desk atd.
PB

> K tym PIC10/12 - to patri pre mna do toho isteho kosa ako PIC16. Mozes
> to tam spomenut, resp. ich dat do rovnakej kategorie. Profi projekt by
> som s nimi nezacal, snad jedine ak by som k tomu bol fakt prinuteny,
> inak nie. Na domace patlanie to je ine, ja mam rad tento lowlevel
> PICkovsky assembler. Kazdy mame svoje zvratene uchylky, ja mam tuto
> :-)

A co sa tyka toho PIC32-ARM porovnania...
Vychadzal som z Coremark benchmarkov, kde nad 200Coremarkov dosahovali
bud PIC32 na 80MHz alebo STM32 na 120MHz. Ja chapem, ze tieto
benchmarky su kapitola sama o sebe, ale podla mna nie su celkom mimo a
tak ramcovo to potvrdzuje moje empiricke poznanie. A tiez chapem, ze
je to skor nieco k debate pri pive, ale mas tam aj ine take
provokativne subjektivno-pivne zalezitosti, tak som nevedel. Ale
samozrejme je to tvoj zoznam :-) , mozes data donho iduce prefiltrovat
ako uznas za vhodne - a urcite si to robil aj predtym, inak by tam bol
argument "nemam ich rad" u PICiek nielen raz :-)