[OT] Cena snimacu do fotaku

Havran Jiří jiri.havran na cez.cz
Sobota Srpen 27 06:25:36 CEST 2011

Potvrzuji, u EOS 30/33 byla nutna nejaka vetsi korekce expozice, proto jsem tehdy sel do 50e.
Jinak male upresneni, Flektogon 35 mel diru 2.4 a byl to muj nejoblibenejsi. Proste sirsi zakladak. Specielne jsem jel na zajezd s ROH do DDR :-) a propasoval z5 jiz zmineny Flektofon 35/2.4 a Sonar 135/3.5.
Se Sonarem na EOS400D jsem par fotek udelal a když se podari dobře zaostrit (ten hledacek je proti 50e katastrofa) tak je do zcela pouzitelne. No ale ted koukam s dirou 2.8 Flektogon vlastne taky v hluboke minulosti existoval.

S pozdravem raven

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Friday, August 26, 2011 11:13 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Cena snimacu do fotaku

S M42 objektivy chodi bez problemu Canony EOS (snad s jedinou vyjimkou
filmoveho tela EOS 30/33, kde zamerne spatne meril), jak pisu v jinek
prispevku, tuhle kombinaci jsem pouzival (a tu a tam jeste pouzivam treba na
makro - M42 mezikrouzky a Sonnar 3.5/135).

Nedobre chodi Nikony, v redukci potrebuji opticky clen, ktery znacne kvalitu
objektivu degraduje (pripadne bez optickeho clenu se neda zaostrit na
nekonecno), ne vsechny Nikony s M42 meri.

Obecne dobre funguji Pentaxy, konec koncu M42 je puvodne Pentaxuv vymysl a
snad (bez zaruky, tam si nejsem jisty vubec) i Sony/Minolta (a nemam nikoho,
koho bych se zeptal, kamarad Sony sice ma, ale ma vsechyn objektivy MF
Minolta).

Aniz by tedy chtel nejak znacce stranit, vybiral bych mezi Pentaxy a Canony.
Ovsem jak jsem psal jinde - jakkoli se zdaji byt ruska skla dobra, zjistite,
ze to zase tak slavne neni. Helios 2/58 (tj, ten zakladak treba k Zenitu
TTL) je kopie Takumaru 2/55, ktery je excelentni, Helios uz bohuzel mene. Na
kinofilmu byl vyborny Jupiter 2/85, mam ho, ale jako zadny zazrak mi
neprijde. Dobre jsou treba Flektogony 35/2.8 a 20/4, slusny je treba
Orestegor 4/300, excelentni Sonnar 3.5/135 (pouzivam na makro, vynikajici),
2.8/200 i 2.8/180, stejne tak 4/300. Ale to je z vychodoevropske produkce
asi tak vsechno, co stoji za zminku (a to bych jeste mel male vyhrady k tomu
slovu "vychodoevropske").

Pavel Kutina