[OT] Cena snimacu do fotaku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 26 22:58:40 CEST 2011

To je ovsem slovo do pranice :)

Kdyz jsem pouzival Canon 10D s gripem (dohromady cca 1.2kg), tak jsem s nim
podle pocitadla udelal zhruba 75.000 fotek, z toho asi tak 7.000 s
objektivem Orestegor 4/300, ktery sam vazi cca 2.2kg (kupodivu hodne dobra
kombinace na rally, neveril bych, kdybych si to nevyzkousel - jen to chtelo
jeste monopod, aby to clovek nenosil v ruce porad, ono se to behem dvou dnu
foceni docela pronese). Tezky fotak je velka vyhoda treba pro udrzeni
delsich casu, strvacnost je velke plus, naopak "co nejmensi" se jednak neda
drzet (neni za co) a na stabilite pri foceni se podepisuje i tlak krve a
tep.

Naopak muj telefon ma pod deset deka a udelal jsem s nim asi tak dvacet
fotek celkem...

Tak nevim, ale zda se mi, ze ta teorie ma svoje trhliny :)

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Kubáč" <petrkubac na 802.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 26. srpna 2011 22:34
Předmět: Re: [OT] Cena snimacu do fotaku

Nerad srazim diskusi k zemi ale znate nemilosrdne "Kubacovo fotograficke
pravidlo" ktere zni :
Cim je fotak mensi (lehci) tim vic fotek udela
- taky mam doma od optiky a od fota kde co od Nokie 6300, Olympusy,
Panasonicy, Pentaxy, Canony (ten je jediny filmovy)...  po 150/750 mm
hvezdarsky dalekohled ale "moje pravidlo" zatim 100% plati.

Taky kdyz prijde zena zeptat se jaky fotak ma koupit tak vzdy radim "co
nejmensi" a stejneou vec nekdy radim tohle i nekterym (primarne
nefotografujicim) muzum.

Zdravi petr Kubac