Naftova elektrocentrala Asist
mcmlxxx na hantec.cz
mcmlxxx na hantec.cz
Úterý Srpen 23 08:05:12 CEST 2011
Musím uznat , že emulze vody a oleje opravdu skoro nemaže. Setkal sem se s
tím, ale jen jednou a to u převodovky do které pronikala voda a místo
oleje tam byla světlehnědá směs vody a oleje. V té převodovce si umím
představit jak se taková emulze namíchá při brodění kol. Moc si ale neumím
představit jak vznikne v motoru nebo karburátoru. Pokud se syntetická
molekula benzinu po nějakém čase rozpadá za vzniku vody, tak ta voda je
přece těžší a musí být někde u dna, takže po zpracování v karburátoru a
následném rozprášení do spalovacího prostoru za současného stlačování musí
vzniknou směs která snad ani nepůjde zapálit. Kolik se té vody takhle může
vytvořit v nádržce křovinořezu objemu 0,5l? Když mi to navíc nechytne tak
se ani nemůže nic zadřít když to nemá žádné otáčky při startování. Pokud
použiju odložený 6l kanystr po zimě a na dně bude sedlá vrstva vody tak
bude určitě to poslední co z kanystru vyteče.
Uznávám, že se vody může podílet na zadření, ale jako hlavní příčinu
předpokládám degradaci přidaného oleje ať už vlivem agresivních složek
aditiv přidaných do beznzinu, ve spojení s nestabilitou synteticky
vyrobeného oleje a jeho přirozenou degradací časem. = ztráta mazacích
schopností.
Jinak jak tu někdo psal že voda nasáta do spalováku koroduje motor :) - a
jak to děláte když jedete v dešti nebo mlze? Vzduch se 100procenty
vlhkosti se nasává přes filtr a úplně normálně shoří, a ještě vám pěkně
vyčistí usazeniny z motoru :) Když se poškodí těsnost chlazení motoru a do
některého z válců proniká chladička (stačí voda), tak je ten válec úplně
jako novej :)
Ale abych k tomu už řekl asi poslední co chci, používat starou směs
benzinu s olejem v novém motoru je smrt toho motoru. Pamatuju si , že otec
když jezdil na Jawa 175 tak tankoval přes kovové jemné sítko, a vždycky v
sítku zůstalo pár kapek vody, takže se voda s benzinem nesmíchala.
Starej benzin patří do letlampy nebo jako kapalina na umývání.
Ještě k tomu oleji na mazání řetězu. Množství takto "rozprášeného" oleje
je pro přírodu naprosto zanedbatelné. Většina ho ulpí jak tu nekdo psal na
řezných plochách dřeva a něco zůstane v pilinách. Olej (především
syntetický) se působením času sám rozpadá podobně jako ten benzin. Znám
jedno místo, kde byla před 20ti lety skládka mastných hader z fabriky.
Jsou tam toho naveženy náklaďáky. V současné době je tama položená
kanalizace a celé je to zavezené zeminou. Když se to bagrovalo pro kanál,
tak bagr ty hadry tahal ze země ven a byly prakticky rozložené, přestože
při skládkování byly nasáklé olejem.
Perlička nakonec: vzpomínám si jak v časopise urob si sám nějaký pán
popisoval jak snížit prašnost polní cesty tak že ji polévá vyjetým olejem
z konví :)
b.
On Tue, 23 Aug 2011 00:50:10 +0200, pyjan <pyjan na tiscali.cz> wrote:
> syntetický benzin vyráběný krakováním z těžkých ropných frakcí nebo
> uhelného dehtu se časem samovolně rozkládá. Výsledným produktem
> rozkladu je zvodnatění benzínu, nejedná se o zkondenzovanou vodu ze
> vzduchu. K emulgaci vody s olejem dochází v karburátoru i v samotném
> motoru při kompresi palivové směsi. V dřívějších dobách způsobovala
> voda v benzínu za mrazů zamrzání palivové soustavy, proto se do benzínu
> přidával welfobin nebo obyčejný etylalkohol. Dnes je něco podobného
> možná přidáváno už při výrobě a taky nejsou takové mrazy. Dřív byly na
> palivovém potrubí (Š100, Š120 a pod) umístěny odkalovací nádobky a
> stávalo se, že po měsíci (po ujetí 6000km) byla plná vody.
>
> PS. v otevřené flašce s denaturákem časem bude jenom voda, protože
> denaturák se odpaří.
>
> HW CNCnet.info napsal(a):
Další informace o konferenci Hw-list