Naftova elektrocentrala Asist
pyjan
pyjan na tiscali.cz
Úterý Srpen 23 00:50:10 CEST 2011
syntetický benzin vyráběný krakováním z těžkých ropných frakcí nebo
uhelného dehtu se časem samovolně rozkládá. Výsledným produktem
rozkladu je zvodnatění benzínu, nejedná se o zkondenzovanou vodu ze
vzduchu. K emulgaci vody s olejem dochází v karburátoru i v samotném
motoru při kompresi palivové směsi. V dřívějších dobách způsobovala
voda v benzínu za mrazů zamrzání palivové soustavy, proto se do benzínu
přidával welfobin nebo obyčejný etylalkohol. Dnes je něco podobného
možná přidáváno už při výrobě a taky nejsou takové mrazy.
Dřív byly na palivovém potrubí (Š100, Š120 a pod) umístěny odkalovací
nádobky a stávalo se, že po měsíci (po ujetí 6000km) byla plná vody.
PS. v otevřené flašce s denaturákem časem bude jenom voda, protože
denaturák se odpaří.
HW CNCnet.info napsal(a):
> muzete mi prosim napsat jak a kolik vody se dostane do zavreneho
> kanystru, pripadne nadrze? a kolik procent vody je v 10l vzduchu v
> prazdnem kanystru pri bezne RH dejme tomu 60%
>
> podle vasi teorie kdyz necham otevrenou 1l flasku s denaturakem tak po
> case by mi mela pretect - tou vodou co to do sebe nacuca
>
> to uz vubec nemluvim o tom, ze voda je polarni a olej nepolarni tudiz
> se sami oo sebe do sebe nevazou - muzete si to zkusit, ze po nejake
> dobe se zase oddeli - k tomu aby se emulze stabilizovala potrebujete
> nejaky emulgator a druhak mechanicke pusobeni, kterym roztrhate olej
> na male kapicky - emulgator se pak navaze jednim koncem na polarni
> vodu a druhym koncem na nepolarni olej - rozhodne emulze nevznikne tak
> se vezmete vodni paru a nechate ji nad hladinou oleje
>
Další informace o konferenci Hw-list