Naftova elektrocentrala Asist

pyjan pyjan na tiscali.cz
Úterý Srpen 23 00:50:10 CEST 2011

syntetický benzin vyráběný krakováním z těžkých ropných frakcí nebo
uhelného dehtu se časem samovolně rozkládá.  Výsledným produktem
rozkladu je zvodnatění benzínu, nejedná se o zkondenzovanou vodu ze
vzduchu. K emulgaci vody s olejem dochází v karburátoru i v samotném
motoru při kompresi palivové směsi.  V dřívějších dobách  způsobovala
voda v benzínu za mrazů zamrzání palivové soustavy, proto se do benzínu
přidával welfobin nebo obyčejný etylalkohol.  Dnes je něco podobného
možná přidáváno už při výrobě a taky nejsou takové mrazy.

Dřív byly na palivovém potrubí (Š100, Š120 a pod) umístěny odkalovací
nádobky a stávalo se, že po měsíci (po ujetí 6000km) byla plná vody.

PS. v otevřené flašce s denaturákem časem bude jenom voda, protože
denaturák se odpaří.