OT: Opět Česká pošta - v kombinaci se socialkou

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Středa Srpen 17 11:03:20 CEST 2011

ono tam nemá co dělat 90% lidí, co tam je, protože nejen, že nezvládají
dělat s počítačem, ale ani to zvládat nechtějí.

> Jsem si vzpomněl na zavádění jednoho systému u minulýho
> zaměstnavatele, jedna z mnoha perliček byla, že ho nemohli používat
> přímo pracovníci nákupu - v praxi jeden člověk zadal do systému
> položky k objednání, v nákupu si to vytiskli a přepsali do druhýho
> systému, tj. toho systému pro objednávání, co už roky používali a z
> toho vytiskli objednávku. To byl pokrok ;-)

V té státní správě to není v ničem jiné. Běžně se používá IS pro
konkrétní agendu, takže jich tam může být celkem odhadem víc než 5.
(Dokonce snad nějakej kontrolní fungoval v dosovým okně a nepodporoval
žádný export nebo tisk, takže když byly potřeba nějaké údaje, ručně
přepsat na papír a pak zadat do jiného programu.) Každý IS vytvářela
jiná firma, nikterak spolu nedokáží komunikovat. Opět, od podobného
systému bych si představoval, že bude komplexní, bude mít přímo webové
rozhraní pro různé žádosti a kontrolu dat, bude zvládat spolupracovat s
jinými úřady, bankami, atd. (Jak ta komunikace funguje nyní, bych snad
napsal i katastrofickou knihu.) Navíc v dnešní době bych čekal
decentralizované řešení, ale (tuším) pro poslední projekt vznikl
centralizovaný server v praze, který odhadem 2/3 dne nejede, protože
nestíhá, je zasekané internetové spojení, případně nejde net na
pobočkách, takže půlka budovy počítá pavouky na stropě, protože nemá co
dělat. Mimoto by se daly efektivně řešit práva a logování kdo kam leze
(a proč), plus jednoduše zmíněné DS. To všechno jsem čekal, že začne
analyzovat a implementovat vzniklé ministerstvo informatiky .. ale jak
se ukázalo, šlo jen o další žumpu na peníze.

T.V.