Re: OT: Opět Česká pošta - v kombinaci se socialkou

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Srpen 17 09:16:46 CEST 2011

Clovek ktery neumi poslat dopis pres DS nema na urade co delat. Pocitac je
dnes zaklad skoro ve vsech oborech.
(Mame v rodine nekolik duchodcu v pokrocilem veku a pocitac jim nedela
problem a nejsou to lide technickeho typu.)

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "Tomáš Vymětal" <vymetalt na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, August 16, 2011 10:36 PM
Subject: Re: OT: Opět Česká pošta - v kombinaci se socialkou

Můžu dohodit info z druhé strany baríkády, na lokální ČSSZ mám pár
"známých". Tedy níže popsané se bude týkat "malé" lokálky, nicméně
věřím, že to bude jinde obdobně, ne-li stejně. Datové schránky se měsíc
po oficiálním spuštění (tedy termínu, kdy měly 100% běžet včetně
zaškolení obsluhy) řešily, co se vlastně bude dít. Tři měsíce po termínu
došlo k rozchození, po dalších dvou měsících byla zaškolena obsluha.
Osobně jde ta technologie mimo mne, ale tak nějak doufal, či věřil, že
půjde o "virtuální tiskárnu". Jednoduše jejich IS na základě údajů
zjistí komu je zpráva určena, zjistí si ID schránky a tam korespondenci
umístí. Oficiálně to probíhá asi takto. Aby nebylo nutné nákladně a
neefektivně školit úřednice s věkem okolo padesátky, vzniklo nové
pracovní místo "správce DS". Pokud chce někdo odeslat dokument pomocí
DS, vytiskne jej třikrát. Jednou pro vlastní archiv "bylo vytištěno",
podruhé pro archiv DS "bylo přijato", a potřetí pro sebe s potvrzením DS
"bylo odesláno". Vytištěný dokument se místo digitálního tisku virtuální
tiskárnou naskenují z vytištěných lejster, a odešlou. Obluha DS vytiskne
protokol o (úspěšném) odeslání, včetně času, atd.

V reálu to zcela logicky funguje postaru, místo toho, aby úřednice
lítala s každým papírem dvě patra za individuem, které buď dělá něco
jiného, obsluhuje jinou úřednici, případně je na chatu/kafi u někoho
jiného, nebo to "zrovna nefunguje". Postaru to znamená vytisknout si
obálku (k čemuž se každoročně za miliony pořizovaly solidně vybavené
tiskárny do každé kanceláře), dvakrát vyjet dokument, jednou zabalit a
nachystat k odeslání a podruhé zarchivovat s razítkem o odeslání a infu
o případném přijetí. Rozdíl je v tom, že to člověk udělá hned, založí a
má čistej stůl. Když čeká na papíry od DS, je v tom leda tak akorát bordel.

Stejně jako v jiných případech co se týče jakékoliv administrativy v
tomto státě ... nápad deset bodů z deseti, provedení mínus pár milionů.

T.V.