Pouziti RFID

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Srpen 14 12:18:57 CEST 2011

> Co mam zkusenosti tak jakmile se objevi 2 cipy v jednom ctecim dosahu
> tak neni precten ani jeden. Byly to pasivni cipy od TI.

Existuju aj tzv. antikolizne RFID transpondery, ktore nezacnu "vysielat" kym "neprijmu" nejaku "zobudzaciu" sekvenciu. Samozrejme teda komunikuju obojsmerne a naviac ich treba individualne programovat na tu "zobudzaciu" sekvenciu, nie su to teda tie najlacnejsie cipy. Ich drogeriovou dostupnostou sa nemienim zaoberat.

Je vsak otazne, nakolko by to v danom probleme pomohlo. Ja vravim, ze malo az vobec.

> Pri RFID ide o to precitat ID a nie o to zistit "smer".
> Alebo ID precitate, alebo nie.

Ano, za normalnych okolnosti je to tak, a tak funguju aj hotove "zakladnove" cipy resp. cele "zakladne" ("citacky"). Principialne vsak nic nebrani tomu merat "silu" signalu - samozrejme si preto treba postavit vlastnu zakladnu, a mat pritom na mysli, ze sa meraju desiatky milivoltov modulacie na stovoltovom signale. V nepriaznivych podmienkach (zla vazba - vid v dalsom, alebo rusenie z okolia) je teda cele RFID len lovenie signalu zo sumu, no a tam je potom koniec akemukolvek presnejsiemu meraniu.

> RFID chip smerovost nema. Smerovost ma antena. Podla fotky je antena
> kruhova tvorena X zavitmi. Rub a lice anteny maju uplne rovnake
> vyzarovanie.

To sa da zmenit asymetricky umiestnenym magnetickym jadrom resp. tienenim. Netrufam si vsak odhadnut, ako by to muselo byt riesene aby to bolo vyznamne.

Ale este tu zostava ten druhy mozny princip, a to meranie vzdialenosti, co v konecnom dosledku je meranie vazby transformatora zakladnova cievka/transponderova cievka. Ak si dobre spominam - su to uz roky a nemienim to teraz hladat - pri dokonale suosych plosnych cievkach klesa vazba so stvorcom ich vzdialenosti. Teda ak sa podari zabezpecit vzdialenost zakladnovej cievky od transponderovej v pripade "dole" cca 4mm, tak v pripade "hore" to bude 8mm a merana sila bude zhruba stvrtinova, to by sa uz dalo rozoznat. Problem je v "detailoch" - v toleranciach tychto vzdialenosti, v spominanom sume, v poziadavke suososti v oboch zmysloch, t.j. vzdialenost osi aj ich vzajomny uhol (-> moze sa pas na cas merania zastavit?).

Takze ako som bol napisal, za urcitych okolnosti to nemusi byt neriesitelne, ale v kazdom pripade to znamena nie trivialny vyvoj.

wek