motor na 110V

Vladimír vladimir na hkfree.org
Neděle Srpen 7 09:51:39 CEST 2011

Pouzijte trafo odpovidajiciho vykonu, které ma primar na 220 a 110V ,
sekundar nezapojujte, a primar pouzijte jako autotrafo. Mam ozkousene,
pouzivam to tak dlouha leta na ruzne japonske kramy.

Vladimir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Lubor Otta
Sent: Sunday, August 07, 2011 9:34 AM
To: HW-news
Subject: Re: motor na 110V

Myslím že se neobejdete bez snižovacího transformátoru, popřípadě
autotransformátoru (jednodušší vinutí) Otta

Dne 7.8.2011 8:27, Petr P napsal(a):
> Mám dotaz, jak elegantně provozovat motor, jednofázový bez rozběhového
kondenzátoru, na 110V příkon asi 20W. Žádná regulace není třeba, stačí jen
zapnuto a vypnuto. Jená se o ventilátor na zahradní gril, krásný ventilátor
z počítače IBM mám a je mi líto jej vyhodit.