Schottkyho diody.

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Srpen 1 11:51:24 CEST 2011

 1.8.2011, 11:39:26

Schotkyho D je takova ktera ma schotkyho prechod. Tedy nikoliv prechod
PN jako u bezne diody, ale prechod kov-polovodic. Ten ma prirozene,
ponekud jine vlaswtnosti nez PN.
Rychlost sch. diod se opravdu moc neuvadi, nebot je hodne zavisla na
provoznich podminkach ale obecne je vysoka, vyssi nez u PN diod s
obdobnymi parametry.
S ubytkem v propustnem smeru uz je to slozitejsi, pro mala zaverna
napeti muze skutecne byt i tech 0,3V. Ale se vzrustem zaverneho
napeti, roste i napeti v propustnem smeru. pro 100V diodu klidne i
0,8-1V. V posledni dobe prisly na trh sch. D z karbidu kremiku, ktere
maji zaverna napeti i 500V, a Uf 2-3V !

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz