Schottkyho diody.

Pondělí Srpen 1 11:29:26 CEST 2011

2011/8/1 Martin Hanek <martin.hanek na centrum.cz>:
> Dobry den,
> dohadujeme se s kolegou o Schottkyho diodach. Ja mel za to, ze jejich hlavni
> vyhodou proti standardni kremikove diode je, ze maji maly ubytek na PN
> prechodu v propustnem smeru, typicky 0,3V a jsou rychle, tedy se pouzivaji
> ve spinanych zdrojich. Nevyhodou zase, ze maji male zaverne napeti. On mi
> tvrdi, ze dioda schottky neznamena, ze ma maly ubytek a uz vubec neznamena,
> ze je rychla.

Na malým úbytku bych trval, sice jsem už chvíli ze školy, ale tohle se
snad za těch pár let nezměnilo.

No a rychlost závisí na konkrétním modelu, ve spínaných PC zdrojích
jsou pro 5V větev schotky diody, zatímco pro 12V jen rychlé.

Myslím, že je klidně možné mít vedle sebe schotkyho diodu a klasickou
polovodičovou diodu s tím, že ta schotkyho bude pomalejší.

Taky je potřeba počítat s jinou charakteristikou schotkyho diody v
závěrném směru, resp. že v té oblasti trošku vede proud (což vlastně
souvisí s tím nižším závěrným napětím).

Pavel Kadečka