OT: Vodostop k Inelsu

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Úterý Duben 26 13:57:45 CEST 2011

> Pri armu na EZU je ochrana jednoducha , servoventil uzavre hlavni
> privod a je vyreseno.
> Ostatni povazuji za diskutabilni a spise teoreticke nez prakticky
> pouzitelne reseni.
> Dovedu si představit stop pokud bude dele nez hodinu nejaky konstantni
> prutok, to v bezne domacnosti lze povazovat za havarii, tedy spise
> zasekly splachovac nebo tak neco. Stavy vedouci k vytopeni baraku
> neodhalite jinak nez detekci vody  na podlaze, ale to musite detekovat
> u kazdeho vyvodu atd.
> Selze termostat v boileru, voda se ohreje na 90C (pri ktere vypne
> [...]

Samozřejmě, při odpojení vody natvrdo při zaarmování EZS podobný problém
nenastane. Potíž je v tom, že i při zaarmované EZS by se vám mohla tekoucí
voda hodit třeba na doplňování vody ve splachovačích, třeba v noci, když
spíte doma. Pokud vám v noci začne stříkat z naprasklé hadičky ke
splachovači voda, obvykle si toho nevšimnete dřív, než když na ten záchod
jdete. Aspoň já jsem si toho všiml až ráno a to byla voda už o dvě podlaží
níž :-)
Ono je to relativní, každý hledá spíš řešení problému, na který již narazil.
Pro mně toto nejsou abstraktní situace, a měření průtoku spolu s ventilem by
zabránilo všem škodám, které mi voda doma napáchala.
Pokud jde o vnitřní stavy EZS - nebudu instalovat homologovanou EZS.
Nehodlám se připojovat na PCO a mé pojišťovací náklady to neovlivní. Řeším
to okenními kontakty a PIRy, které současně využiji pro automatizační účely.

JF