Motorizovane savle - princip

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Pondělí Duben 18 08:34:31 CEST 2011

Nemá to jeden princíp. Niektoré riešenia sú patentované, takže nie sú
používané všeobecne. Ja som sa stretol s tým, že motor bol pripojený cez
spojku a po dotyku ovládača, na ktorom bol touch senzor, sa spojka
odpojila a bolo možné ručné ovládanie. Tiež na niektorých pultoch bolo
možné ovládanie navoliť v menu a nedalo sa používať súčasne aj motorové
aj manuálne. Niekedy zasa bolo možné voliť jednotlivo fadery na určitý
druh ovládania. Už v 60-tych rokoch sa používalo nepriame ovládanie
úrovne tak, že z faderu išlo jednosmerné napätie do VCA, čo umožnilo
automatické ovládanie jednotlivých vstupov ale bez efektu automaticky sa
pohybujúcich ovládačov.