Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

Jiří Vojtek konference na vojtek.biz
Pondělí Duben 11 14:34:56 CEST 2011

Osazeni bych asi dokazal zajistit. Jde jen o terminy a jak moc to bude
spechat.
J.V.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of balu na home
Sent: Monday, April 11, 2011 11:14 AM
To: HW-news
Subject: Re: Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

dnes som este PN tak uvidim kolko stihnem. Uz pripravujem IQ verziu
9854. Ta modularna koncepcia je velmi zaujimava a myslim ze by som v
priebehu par mesiacov zvladol napisat novy clanok. Potreboval by som ale
nejakeho osadzovaca na prototypy :-)
Co ale nemienim robit lebo o tom hovno viem je procesor (admin prepaci).
Takze ak mi niekto namalujete v eagli malicky procesor ktory splna
vyssie uvedene tak ho tam dolepim. Idealne by bolo keby ho niekto aj
naprogramoval :-)

On Apr/11/2011 11:08 PM, Cihak na dkv.lbc.cd.cz wrote:
> Když ono vše záleží na jediné otázce - kdo to udělá ? Obávám se že
předkládáním požadavků na zcela nový generátor oba autory natolik znechutíme
že nakonec ucovnou i v tom případě že už byli rozhodnuti něco udělat. Já si
myslím, že by bylo skvělé ukecat je k tomu aby udělali to, co přinese užitek
největšímu množství uživatelů a zároveň to není "tolik" práce. Já vím - i to
je spousta práce a nakonec jim všichni budou vykládat že propásli
příležitost "udělat to pořádně". Já viděl spoustu teoretiků, kteří tak
dlouho vykládají jak by se to mělo udělat až nakonec neudělají nic. Já radši
dávám přednost něčemu co třeba není zcela dokonalé ale zato to mám na stole
:-). Bohužel se SW nepomůžu - neumím a HW Balu udělá o hodně lépe naž já
takže nevím v čem bych mohl pomoci.

> Já osobně bych se přimlouval za výměnu DDS modulu za např. tu AD9910 a
pokud to bude možné přetaktovat ji tak aby to fungovalo tak do 440 - 450MHz.
A udělat to ukládání posledního nastavení. A s vyšším kmitočtem je tu
potřeba nového výstupního zesilovače - ale o tom se už Balu zmiňoval. Co se
týče SW bylo by zřejmě nutné předělat komunikaci s DDS a výpočty kmitočtu.
To je sice patrně taky spousta práce ale neznamená to psát nový SW.

> Ještě mě napadá jedna drobná úprava. Navrhoval bych aby byl výstupní
zesilovač zařazen stále. Při jeho zapínání/vypínání dochází ke skokům
amplitudy řádově o 1 - 2dB v závislosti na kmitočtu. Já vím dá se to
částečně kompenzovat ale je to pracné (a kmitočtově závislé) a trvalé
zařazení zesilovače ničemu nevadí.