Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Pátek Duben 8 15:49:14 CEST 2011

v tejto casti bola chyba, ktora ale nemala vplyv na funkci zivocichare :-)

 > Pokud to spravne chapu tak DDS ma proudovy vystup a R7 50Ohm jednak
vytvari napetovy vystup a druhak definuje impedanci vedeni na 50Ohm,
nasleduje rekonstrukcni filtr, ktery je uz navrzen na 50Ohm vstup a
50Ohm vystup, ktery zajistuje R9 50 Ohm, je to tak?

Prva cast je spravne, funcia R9 ale nie je spravne pochopena. R9 sa
zapoji len ked sa nepouziva komparator a vtedy sa nepouzije R12.

Hodnoty R2, R3 a R8 boli chybne 50R, ale maju byt 25R aby bolo zatazenie
prevodnikov symetricke.

 > Pak nasleduje predzesilovac a R35 R36, k cemu je R35? R36 mi take moc
nesedi, spolu s R9 tvori impedanic jen 25Ohm?

R36 definuje vstupnu impedanciu obvodu, R35 je doporucene vyrobcom
operaku :-)
vid. http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8021.pdf
Table 6, Figure 49

 > Vystup predzesilovace pokud neni zapojen zadny utlumovy clanek take
nema 50Ohm impedanci, pokud bychom na ni trvali, vyresil by to opet
50ohm R na vystup vuci zemi?

vystup predzosilnovaca je nechany na nizkej impedancii zamerne, na
funkciu to nema vplyv (pokial je vystup spravne zatazeny alebo je utlm
atenuatora vyssi ako par dB). Usetri sa tym potreba dalsieho zisku 6dB
koli seriovemu prisposobovaciemu rezistoru. Je to kompromis medzi
zlozitostou a funcnostou.

b.