UPS: (bylo: Re: TrochuOT Praskajici zarovky kvuli solarum)

Čtvrtek Duben 7 15:16:42 CEST 2011

2011/4/7 Jirka <zaloha na volny.cz>:
> Proto si myslím, že změřený "balanční efekt" byl spíš dán prostě tím, že aku
> byly kapacitně, vnitřní impedancí atd. velmi podobné (téměř stejné) a
> logicky se jejich napětí po delším nabíjení vyrovnala. Žádné balanční
> zapojení se tam prostě nekoná (jak jste i psal) a hypotéza o "nižší
> účinnosti nabíjení" je stejně na vodě, jako ta moje s konstantním napětím
> aku při "trickle" nabíjení.

Taky si myslím, že vybalancovat jednotlivé baterie bez vyvedení spojek
nejde. Že se jedna baterie napětím dotáhla na ostatní v sérii, to může
být i tím, že zbylé dvě se prostě nějakou dobu přebíjely.

Pavel Kadečka