Video z přednášky o LHC Praha

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Duben 6 13:37:19 CEST 2011

On Apr/6/2011 12:46 PM, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,
>    co se týče té přednášky, prý je to právě "ve střižně", takže prý by to mělo
> do max. 14 dnů být vystaveno.

No parada, to sa tesim. Podla mailu mali byt na nejakom internom
ulozisku vystavene aj fotky. K tym sa z pochopitelnych dovodov neviem
dostat :-)

> [...]
> což je pokud vím prozatímní rekord. Asi to nebude zatím rutinně používáno, ale
> jak koukám, v SPS už se "peče" i 25ns beam, který by měl umět ještě vyšší
> dávky.
>    Zajímavý je ten scrubbing run, úplně nedokážu interpretovat jeho výsledky,
> ale mám pocit, že ne zcela funguje, jak by měl, neboť stále vznikají právě
> při větších injekcích problémy s vakuem a to brání další injekci nebo dokonce
> vede k dumpu, takže navrhovaných intenzit (kolem 1000 bunchů) nemůže být
> vůbec dosaženo, musí zastavit injekce někde kolem 300b. Jak se bude nyní

Prave preto sa robi "scrubbing". Elektromagneticke polia od zvazkov s
vysokou intenzitou, velmi zaostrene a s hustou casovou strukturou
vytrhavaju z povrchu vakuovej komory elektrony ktore tam potom robia
neplechu. Samotny material vakuovej komory je ale zvoleny tak aby mal
energiu emisie sekundarnych elektronov dostatocne vysoku na to aby k
tomuto javu nedochadzalo. Vakuova komora sa ale neda vyrobit dokonale
cista, takze ju treba tymi protonmi doslova "vydrbat" (scrubbing).
Vakuum sa stale cerpa a ako sa komora cisti tento jav postupne ustava.
Zacinalo sa niekde s 8-16 bunchami so 75ns strukturou, vycisti sa, ked
sa dosiahne urcita hodnota prejde sa na tvdsi kaliber 24 a viac. Potom
sa preslo na 50ns kde je tento jav vyrazne silnejsi a stale sa zvysuje
pocet bunchov. V medzerach medzi jednotlivymi konskymi davkami tie
elektrony vacsinou stihnu zase zrekombinovat a ako sa postupne cisti tak
sa zmensuje aj medzera medzi batchami. Tych 300 bunchov teraz nie je
rozplacnutych po celom ringu ale su pomerne sustredene spolu.
Pred kazdym experimentom su na vakuovu komoru navinute solenoidne cievky
ktore vyrazne pomahaju zabranit sireniu tychto elektronov spolu s
hlavnym zvazkom. Tie su teraz ale vypnute aby bolo cistenie co
najucinnejsie.
Vakuum sa stale cerpa a ak sa podari dosiahnut dobre vysledky a bude cas
mozno sa skusi aj 25ns. Cielom bolo dosiahnut zhruba 1400 bunchov co je
zhruba limit kedy treba zacat uz velmi podrobne sledovat vsetky
prevadzkove parametre. Vzhladom na to ze su ich miliony je to celkom
radost :-)

b.