Biolampa

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pondělí Duben 4 18:19:15 CEST 2011

> http://www.springerlink.com/content/jamww0l5vc1rncgc/ (doufam, ze to neni
> jen jednorazovy odkaz, kdyz tak to zkuste primo pres Google) vede na
> preview
> clanku, ktery vypada dostatecne seriozne a vedecky, a kde je jiz primo v
> preview (bez clenstvi mi to nejde stahnout) uvedeno:
> "The results of this study demonstrated that polarized light had a
> beneficial
> effect on the healing of these standardized wounds, resulting in a faster
> epithelialization and an improved quality of early scar tissue formation."
> [...]

Plasticti chirurgove sepisujici studie o hojeni svych koznich stepu - citite
ten skryty komercni vliv... takova studie o hojeni prolezenych zadku
nepohyblivych babicek by me presvedcila mnohem vice (zcela bez ironie)
Takove studie jsou a vychazeji tak ze nejlepsi je UV kratsi nez 300 nm - tam
ale vime ze je to protoze hubi bakterie ....

Na druhe strane kozni doktori leci svetlem - ale to jsou intenzity a vlnove
delky, ktere pronikaji relativne hluboko a navic se k tomu berou leky,
jejichz molekuly se vychytavaji v kuzi a patricnou vlnovou delku absorbuji.
Asi jako kdyz davna znama mela smrtelnou nehodu co by obsluha solaria, kdyz
zenska uzivajici tetracyklin vlezla do solaria aby "vyhnala bacil" druhy den
se ji udelaly vredy po celem tele a treti den byla mrtva (jeji metabolismus
se rozvratil produkty rozpadu celeho kozniho krytu)  ....

To jsou pripady kdy pouzite intenzity a vlnove delky jsou "nasilim"
prolamujícim kozni barieru a porusujicim princip oddeleni vnejsiho a
vnitrniho sveta. To nejsou miliWattove vykony biolamp, ktere jsou zcela
bezpecne, protoze neucinne. O to je zabavnejsi spekulovat nad vhodnymi
frekvencemi a vlnovymi delkami.

Zdravi Petr Kubac