Jak nejlepe najit kabel v zemi

Pondělí Duben 4 10:17:13 CEST 2011

Železné vodovodní potrubí jsem hledal tak, že jsem do něj pustil proud z
trafa, na mic. vstup magneťáku (starého poctivého s ručním řízením
úrovně a s ručkovými VUmetry) jsem připojil cívku z relátka. Podle
směru, kdy je v cívce maximum a minimum signálu, se dá poznat směr a
podle síly signálu vzdálenost. Když pak jezdíte s cívkou po kružnici kde
je signál konstantní, trubku najdete s přesností na cm. U kabelu bych to
dělal stejně. Pokud před ním není proudový chránič, připojit větší zátěž
(pár setW) mezi fázi a nějaké uzemění - aby se proud nevracel tím
kabelem. Pak můžete hledat.
Anděl