OT: Společnost versus firma - otázka filologická

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Čtvrtek Září 30 15:10:54 CEST 2010

Právě jsem dokončil korekturu článku, kde je naprosto zmotáno "společnost" a
"firma". To mě vyprovokovalo k napsání tohoto příspěvku, i když je OT. Ale
je zde plno lidí, kteří také píší různé články.

 Často se "firma" a "společnost" zaměňuje, přesto je zde podle mne významový
rozdíl.  Držím se v textech pravidla, že "firma"  odpovídá "příjmení", a
"společnost" odpovídá "pan".

Tedy:

Dům pana Nováka.  Budova společnosti Papouch. (Nikoli firmy).

Pan Novák má 3 děti. Společnost Papouch má 30 zaměstnanců.

Ale:

Příjmení jsou v seznamu napsána tučně. Firmy jsou v seznamu napsány tučně.

Zajímal by mě názor obecenstva. Děkuji.

S pozdravem

ing. Pavel Poucha

jednatel

 <mailto:papouch na papouch.com> papouch na papouch.com

Papouch s.r.o.

Strašnická 1a, 102 00 Praha 10

Tel. +420 267 314 267-8

Fax +420 267 314 269