Svarovaci invertor

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Středa Září 29 17:52:57 CEST 2010

Presne... Nejdulezitejsi je filtr UV a ten poskytuje i nezatmavena kazeta. Netusim, do jake miry je skodlive intezivni svetlo ve viditelnem spektru, ale ja nemam pri svareni s automatickou kuklou problem. Myslim, ze pujde spis o unavu oka pripadnym zableske, nez primo o poskozeni. Ja tedy nevnimam ani to "bliknuti".

Sam mam uz nekolik let pro prilezitostne svarovani kuklu Berlan z Aukra. Zrejme je to model jako AKS300, jen ma jine nalepky. Podle meho nema baterie, protoze uz min. tri roky lezi ve skrini a na svetlo ji vyndam jen obcas. Presto se chova stale stejne (dobre). Kdyz ji dochazi v opravdu tmavem prostredi (napr. spatne osvetleny sklep) energie pro rizeni, zatmavi se a musim na chvilku "kouknout" ke svetlu. Hned jak "nabere" energii (vterina), zase v klidu nejaky cas funguje. V osvetlenem dilne neni problem. Na zapaleni oblouku reaguje ihned a povestne "nablikani" do oci jsem nezaznamenal. Takze ac v podstate nejlevnejsi kukla, nemohou potvrdit varovani profesionalu ze svarinfa pred temito levnymi typy.

Nevyhody teto kukly jsem zaznamenal asi dve. Prvni nevyhodou jsou odletujici okuje, ktere obcas skoci do vlasu :). Neprijemne je take okolni svetlo a odrazy, ktere se zrcadli ve vnitrnim skle kazety. Oboji jsem vyresil platenym prehozem pripevnenym k horni hrane kukly.

S beznym "stitem" uz delat neumim...