RE: Měnič pro nabíjení kondenzátoru proudem tlf linky

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Čtvrtek Září 16 17:55:32 CEST 2010

Nenasel jsem presne pozadavky na koncove telefonni pristroje, ale telefonni ustredny vyhodnoti jako obsazeno proud kolem 4mA (ruzni se podle typu, informace pomerne stara). Takze s rezervou bych si dovolil odebirat 2mA. Vykonove to bude kolem 50mW. Netusim, jestli to bude stacit pro Vase potreby.

Jeste na skole jsem bastlil jednoduchy obvod s podobnou funkci. Fungoval zhruba takto: Pres odpor omezujici proud linky se nabijel kondenzator. Pri prekroceni napeti na kondenzatoru cca 40V se sepnul tranzistor a pripojil ho na primar trafa (flyback). Pod hranici 30V se tranzistor zavrel. Odvod tedy kmital a udrzoval na kondenzatoru napeti mezi 30V a 40V. O rizeni se starala CMOS 555. Ucinnost asi nic moc, ale bylo to jednoduche a fungujici.

Behem hovoru vsak pripojeny RC clanek zhorsoval parametry linky. Bylo by zadouci jej od linky pri vyzvednuti uplne odpojit.

Petr