Měnič pro nabíjení kondenzátoru proudem tlf linky

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Září 16 17:09:33 CEST 2010

Zdravím,
> 2010/9/16 Pavel Troller <patrol na sinus.cz>:
>
> Takže má to být galvanicky oddělený měnič s příkonem 50 mikroW - a tím
> se má dobíjet kondenzátor? Jaká kapacita? To mi připadá skoro nemožný,
> jakýkoliv svod, vlhkost apod. spolehlivě požere těch pár uA.

Pár uA je to na primáru. Na sekundáru by to už mohlo být o něco více.

> A docela rád bych se poučil, jak vypadá trafo na 50 uW na to
> galvanické oddělení.

To trafo nemusí být vůbec na 50 uW, protože celý měnič může fungovat tak,
že se tím proudem bude nabíjet "primární kondenzátor" (přes odpor
limitující primární proud) a po nabití tohoto na určité prahové napětí
něco sepne (např. diak) a šlehne to náboj tohoto primárního kondenzátoru
do pulsního trafa, které na sekundáru vygeneruje odpovídající sekundární
puls s větším proudem a menším napětím, který jednoduše přes diodu dokrmí
GoldCap. Takže trafo bude přenášet jen občas, ale zato s větší energií.
Automatický start od určitého napětí výše řeší diak, dříve se neotevře
Omezení proudu řeší nabíjecí odpor (ano, zde se tratí dost energie. To
by to chtělo vylepšit).
Teď jde o to, jakou volit kapacitu primárního C (od toho se bude odvíjet
pracovní frekvence měniče) a parametry trafa (převod asi vychází nahrubo
z převodního poměru napětí, spíše jde o indukčnosti, počty závitů, jádro...)

> IMHO to v těch automatech funguje jen proto, že mají zvýšený klidový
> proud, tipnul bych si, že aspoň v řádu mA.

Moment...
Naštěstí mi jedna tahle bedna taky visí na zdi :-). Takže: V klidovém
stavu si pulsuje, střídá odběr 2.2mA se skoro úplnou nulou cca 1:1 po
cca 10 sekundách. To je chytré, tím, že odběr pouští občas až k nule, tak
podle mne resetuje obvod detekce svodu smyčky na ústředně...

Já ale taky nechci trvalý chod procesoru, takže mi stačí opravdu řádově
méně (pominu-li dlouhou dobu primárního nabití kondenzátoru).

Dobrá, přehnal jsem to. Zvedám proud - 100 - 500 uA. To musí stačit :-)

Pavel